Excedent de 10.000 de nave în shipping-ul mondial

579
Societatea de clasificare Det Norske Veritas estimează că industria shipping-ului se va confrunta cu excedent de până la 10.000 de nave față de nevoile pieței.
43 dintre navele comandate, care se aflau în portofoliul său de contracte, au fost cancelate. Acestea reprezintă 10% din totalul comenzilor de construcții noi contramandate la nivel internațional.
Det Norske Veritas a socotit că, în prezent, până la 1.000 de nave sunt trase pe dreapta în diferite porturi ale lumii, din lipsă de marfă. Din acest motiv, multe dintre locurile de ancoraj s-au aglomerat cu nave aflate în așteptare. Unele porturi, precum Singapore, au ajuns să refuze să mai primească nave, pentru că danele sunt ocupate.
Se apreciază că, dacă economia va stagna până în 2013, peste 3.000 de nave ar putea fi trimise la tăiere, contractele pentru construcția a 1.444 nave vor fi cancelate și peste 6.000 de nave vor fi trimise în parcul rece. Dacă declinul economiei mondiale va fi de 3%, există riscul ca numărul total al acestor nave să ajungă la 12.000.
Societatea de clasificare susține că, în viitorii patru ani, vor fi trimise la fier vechi circa 2.400 de nave, iar comenzile pentru alte 2.400 de nave vor fi contramandate.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 3.3874 secunde