Opt state membre UE, printre care și România, se opun noilor reguli referitoare la gazele de eșapament

197
Opt state membre UE, printre care și România, se opun noilor reguli referitoare la gazele de eșapament - esapament-1684771796.jpg

Articole de la același autor

Un număr de opt state membre UE, printre care se află şi România, cer blocului comunitar să renunţe la noile reguli referitoare la gazele şi noxele de eşapament ale autoturismelor, pe motiv că acestea sunt o distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor cu motoare pe combustie, un ultim semn al opoziţiei faţă de noile norme Euro 7, transmite Bloomberg.


Cele opt state, Romania, Franţa, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, şi Slovacia se opun noilor reguli referitoare la gazele şi noxele de eşapament incluse în aşa-numitele norme Euro 7, deoarece acestea ar putea redirecţiona investiţii cruciale necesare pentru decarbonizarea sectorului auto.


Regulile pentru vehiculele de mare tonaj sunt mult prea stricte şi că data la care ar urma să intre în vigoare noile reglementări ar trebui amânată.


Iniţiativa vine într-un moment în care există din ce în ce mai multe semnale că ţările UE se apropie de o suprasaturare de reglementare în domeniul normelor de mediu, după mai multe legi concepute să pună blocul comunitar pe o traiectorie spre neutralitate climatică până în 2050.


Normele Euro 7 îşi propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori, alţii decât CO2, precum oxizi de azot şi monoxidul de carbon. De asemenea, normele Euro 7 sunt concepute să abordeze particulele poluant rezultate din frâne şi anvelope.


Bloomberg subliniază că Germania nu a semnat acest document, în pofida faptului că ministrul Transporturilor, Volker Wissing, şi-a exprimat unele rezerve.


Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025.


Cele opt ţări susţin că este mult prea devreme şi spun că este nevoie de o perioadă de tranziţie de cel puţin tei ani de la momentul în care pachetul este adoptat. În plus, mai mulți mari producători auto susțin că masurile recente destinate reducerii emisiilor de CO2 ale autoturismelor pun o povară inutilă asupra industriei şi vor încetini tranziţia la electrificare a sectorului.


Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a apreciat şi el că ar trebui luată o pauză în reglementarea europeană în domeniul climei.






Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.5843 secunde