Restructurarea companiei "Daewoo - Mangalia" a început cu președintele sud-coreean

1053
Ziarul "Cuget Liber" a prezentat, pe parcursul a două ediții, o amplă anchetă privind situația economică a companiei mixte româno – sud coreene "Daewoo - Mangalia Heavy Industries" (DMHI), în care statul nostru deține 49% din acțiuni. Din investigație a rezultat că pierderile unității, în perioada 2005 - 2007, au depășit cu mult capitalul social subscris și vărsat, ridicându-se la 66.807.601,11 dolari.
Criza în care s-a scufundat șantierul naval nu a rămas fără urmări. Prima victimă este chiar președintele companiei, Jae Bong Lee. Mandatul său ar fi trebuit să se încheie în aprilie 2009, dar șefii săi din Coreea de Sud, de la "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering" (DSME), n-au mai așteptat și i-au pus capăt mai devreme. Aceasta este, de altfel, prima măsură concretă adoptată de acționarul majoritar coreean, la solicitarea statului român, prin AVAS. Până la numirea unui nou președinte, șantierul naval din Mangalia va fi condus de vicepreședintele Vasile Iorga.
Joi, 31 iulie, Jae Bong Lee și-a luat rămas bun, cu lacrimi în ochi, de la foștii colaboratori. Se vedea că nu pleacă de bună voie, din România. El le-a declarat oamenilor că a vrut să facă lucruri mari, dar nu a reușit. La plecare, și-a exprimat opinia că redresarea companiei se poate face doar prin restructurare, prin disponibilizarea a 20% dintre salariați, începând de la directori și ajungând până la muncitori. Dar după cum se vede, restructurarea a început chiar cu el. Jae Bong Lee este cel de al patrulea președinte sud-coreean schimbat în decurs de 11 ani.
Sindicatul a declarat că nu este de acord cu restructurarea. "Vrem să vedem mai întâi un plan de măsuri privind redresarea societății, care să fie prezentat consi-liului de administrație. AVAS nu a primit, până acum, un asemenea proiect. Conform contractului colectiv de muncă, orice acțiune de restructurare trebui să fie anunțată cu 45 de zile înainte, să se propună recalificarea celor disponibilizați și așa mai departe" – a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Marin Florian – liderul Sindicatului "Navalistul". Organizația susține că restructurarea trebuie să înceapă cu renunțarea la sub-contractori și la forța de muncă străină. Conform documentului "situații financiare pe 2007 – raportul administratorilor", costurile DMHI cu salariile au fost, anul trecut, de 49,1 milioane de dolari (din care cele direct productive – 27,4 milioane de dolari), în vreme ce cheltuielile cu subcontractorii s-au ridicat la 61,5 milioane de dolari!
"Dacă nu se va ține cont de poziția noastră, vom trece la măsuri de protest. Vom ieși în stradă, vom organiza marșuri, pichete" – a avertizat liderul Sindicatului "Navalistul". Paradoxal, la DMHI se vorbește tot mai frecvent de restructurare, în timp ce se organizează interviuri pentru angajări.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0392 secunde