Cine poate returna un produs cu defecte

98
Cine poate returna un produs cu defecte - sitereturnareprod-1399220070.jpg
Dacă ni se întâmplă să cumpărăm un produs cu defecte ascunse și să întâmpinăm serioase greutăți dacă solicităm returnarea lui, ar fi bine să ne informăm asupra drepturilor pe care le avem. Ne va ajuta să avem succes cunoașterea normelor europene care permit înlocuirea unui produs cumpărat de pe un site din România. Iată câteva dintre  reglementările europene în acest sens: 


Drept al persoanelor fizice. Renunțarea la cumpărarea unui produs este aplicabilă doar clienților persoane fizice. Așadar, dacă produsul comandat nu este ceea ce ți-ai dorit îl poți returna pentru a fi schimbat sau pentru returnarea valorii produsului (mai puțin cheltuielile de transport) într-un interval de timp de 10 zile lucrătoare de la data achiziției, fără invocarea unui motiv și fără penalități.. Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate (fără urme ale utilizării, în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit) cu o copie a facturii de achiziție. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 30 de zile de la retur. l Companiile care administrează magazine online sunt obligate să afi_eze pe site ceea ce se numește politica de returnare a produselor. l Dacă ți-a fost livrat un alt produs decât cel pe care l-ai solicitat (specificațiile produsului primit diferă de specificațiile produsului de pe site și care este menționat în factura proformă), ai dreptul să returnezi produsul fără cheltuieli suplimentare (comerciantul este obligat să suporte cheltuielile de transport). l Reglementările legii cumpărăturilor la distanță nu se mai aplică în cazul în care te duci și ridici produsul direct de la sediul companiei chiar dacă l-ai achiziționat de pe site-ul magazinului online. Va trebui să ai răbdare să îți fie livrat acasă produsul dacă vrei să beneficiezi de legea comerțului la distanță. 


Truc! Când cumperi de la o persoană fizică, ar fi mai bine să te întâlnești față în față cu acea persoană, pentru că astfel vei avea posibilitatea să vezi produsul înainte de a da banii. S-a constatat că s-au înregistrat multe situații când persoanele care au achitat ramburs un colet au descoperit că în acesta era cu totul alt obiect decât cel pe care se așteptau, ori că produsul respective avea hibe care nu-I permiteau buna funcționare.


Nu ezitați să faceți deîndată și o plângere la Poliție. dacă vă aflați în asemenea situații și, sub nicio formă, să nu vă împăcați cu ideea unei pagube, fie aceasta și mai mică, întrucât se creează precedente care vor încuraja abuzuri similare, ceea ce chiar nu este de dorit.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 05 Mai 2014
Stire din Cetățenești : Calendar religios
Luni, 05 Mai 2014
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Joi, 01 Mai 2014
Stire din Cetățenești : Calendar religios
Joi, 01 Mai 2014
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Pagina a fost generata in 3.4887 secunde