SFATURI
Cum să cumperi în siguranță pe internet (2)
Comerțul electronic este procesul de cumpărare, vânzare sau schimb de produse, servicii sau informații prin intermediul rețelelor de calculatoare. Dacă vrem să știm cum să facem cumpărături pe internet, dacă vrem să ne asigurăm că ceea ce cumpărăm este ceea ce ne dorim, specialiștii ne recomandă să ținem cont de câteva recomandări:
l Oferta sau acceptarea ofertei, precum și confirmarea primirii ofertei sau a acceptării ofertei, se consideră primite atunci când părțile cărora le sunt adresate pot să le acceseze;
l Contractul se consideră încheiat în momentul în care acceptarea ofertei de a contracta a ajuns la cunoștința ofertantului.
l Furnizorul de servicii are obligația de a informa consuma-torul în faza precontractuală asupra numelui sau denumirii ofertan-tului, domiciliului sau sediului acestuia, numerelor de telefon, fax, adresei de poștă electronică și asupra oricăror alte date necesare contactării ofertantului în mod direct și efectiv, precum și asupra mijloacelor de identificare a acestuia, respectiv numărul de înmatriculare în registrul comer-țului și codul unic de înregistrare, tarifelor produselor și/sau servi-ciilor pe care le comercializează, includerii în preț a cheltuielilor de livrare și valoarea acestora;
l În faza de executare a contrac-tului, furnizorul de servicii are obligația de a informa consumatorul despre modalitatea în care poate alege un anumit produs sau serviciu din "magazinul său virtual" sau din catalogul de prezentare, despre pașii pe care trebuie să îi parcurgă pentru a comanda un anumit produs, despre modalitatea de efectuare a plății și a livrării produsului ales și comandat, precum și despre dreptul de denunțare unilaterală a contractului.
l Informațiile trebuie să fie materializate în crearea unor mijloace tehnice (link-uri) necesare parcurgerii etapelor încheierii unui contract prin intermediul comerțului electronic.
l Oferta sau acceptarea ofertei, precum și confirmarea primirii ofertei sau a acceptării ofertei, se consideră primite atunci când părțile cărora le sunt adresate pot să le acceseze;
l Contractul se consideră încheiat în momentul în care acceptarea ofertei de a contracta a ajuns la cunoștința ofertantului.
l Furnizorul de servicii are obligația de a informa consuma-torul în faza precontractuală asupra numelui sau denumirii ofertan-tului, domiciliului sau sediului acestuia, numerelor de telefon, fax, adresei de poștă electronică și asupra oricăror alte date necesare contactării ofertantului în mod direct și efectiv, precum și asupra mijloacelor de identificare a acestuia, respectiv numărul de înmatriculare în registrul comer-țului și codul unic de înregistrare, tarifelor produselor și/sau servi-ciilor pe care le comercializează, includerii în preț a cheltuielilor de livrare și valoarea acestora;
l În faza de executare a contrac-tului, furnizorul de servicii are obligația de a informa consumatorul despre modalitatea în care poate alege un anumit produs sau serviciu din "magazinul său virtual" sau din catalogul de prezentare, despre pașii pe care trebuie să îi parcurgă pentru a comanda un anumit produs, despre modalitatea de efectuare a plății și a livrării produsului ales și comandat, precum și despre dreptul de denunțare unilaterală a contractului.
l Informațiile trebuie să fie materializate în crearea unor mijloace tehnice (link-uri) necesare parcurgerii etapelor încheierii unui contract prin intermediul comerțului electronic.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Marţi, 26 Ianuarie 2010
Marţi, 26 Ianuarie 2010
Marţi, 26 Ianuarie 2010
Luni, 25 Ianuarie 2010
Luni, 25 Ianuarie 2010
Luni, 25 Ianuarie 2010
Sâmbătă, 23 Ianuarie 2010
Sâmbătă, 23 Ianuarie 2010