Vrei să deschizi o afacere? Iată ce trebuie să faci!

590
În vremuri de criză, când atâtea și atâtea afaceri sunt pe butuci, există și optimiști care doresc să deschidă o afacere comercială, în speranța că o vor scoate la capăt și în timpuri mai tulburi. Specialiștii au câteva recomandări pentru ei:


Obiectivele trebuie să fie extrem de clare: Care va fi activitatea firmei tale și ce cunoștințe sunt necesare? Cine vor fi consumatorii/clienții? Cine vor fi furnizorii? Ce produse și/sau servicii vor fi comercializate? Care este locul de amplasare a structurii de vânzare? Care va fi valoarea proiectului/finanțare/ costuri? Care sunt rezultatele previzibile? 

Viitoarea activitate trebuie să placă. Personalitatea și experiența sunt elemente esențiale în alegerea activității. Trebuie să fii pasionat de comerț și să împarți pasiunea cu clienții. Trebuie sa cunoști dimensiunea, structura și ciclul de viață al pieței, precum și tendințele acesteia. Trebuie să știi că nu poți vinde  îmbrăcăminte, fructe, bijuterii, biciclete și calculatoare în același loc.

Atenție la servicii! Trebuie să oferi clienților ceea ce ei așteaptă de la tine, nu ceea ce îți place ție sau îți sugerează furnizorii. Sortimentul trebuie constituit din referințe care au cea mai mare șansă de a fi pe placul viitorilor clienți. Indiferent de activitatea aleasă, trebuie adoptată o strategie de diversificare; trebuie să demonstrezi clienților în mod clar că ești diferit și chiar mai bun decât alte structuri de vânzare. Oferta să fie personalizată prin utilizarea unor mijloace cum ar fi: asortimentul (mai mult sau mai putin specializat), produsele (de marcă, originalitate, calitate), servicii (proximitate, consiliere, informare, confortul magazinului, facilități de staționare, livrări la domiciliu, cărți de fidelitate)

Să știți cui veți vinde! Relația cu furnizorii constituie un aspect extreme de important, chiar primordial. De aceea, un comerciant trebuie să știe dinaintea deschiderii afacerii ce o să vândă și ce o să cumpere. Trebuie să știi dacă apelezi la engrosiști, importatori sau producători. Să analizezi posibilitatea de a te integra într-un lanț de distribuție fără a-ți pierde independența. Chiar dacă aceste lucruri par complicate, odată stăpânite, afacerea ar putea avea success dacă se muncește cu pasiune.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Miercuri, 05 Decembrie 2012
Stire din Cetățenești : Remedii pentru problemele de respirație
Miercuri, 05 Decembrie 2012
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Miercuri, 05 Decembrie 2012
Stire din Cetățenești : Calendar religios
Miercuri, 05 Decembrie 2012
Stire din Cetățenești : De ce se erodează dinții?
Miercuri, 05 Decembrie 2012
Stire din Cetățenești : Colțul constănțeanului supărat
Pagina a fost generata in 1.4345 secunde