Concursul de directori de școli. Cine face evaluarea și cât mai contează CV-ul

1060
2
Concursul de directori de școli. Cine face evaluarea și cât mai contează CV-ul - fondconcurs1-1491323304.jpg

Articole de la același autor

Puși pe fapte mărețe, cum de altfel ne-am obișnuit ca fiecare ministru al Educației să-și pună amprenta, în mandatul său, pe învățământul românesc, recent, secretarul de stat în Ministerul Educației, Gabriel Ispas, declara că în partea a doua a lunii august vor avea loc concursurile pentru ocuparea funcțiilor de directori și directori adjuncți, așa încât, în maxim 30 de zile, oamenii să știe să-și pregătească dosarele, pentru a se evita pripa de la concursul anterior. 


La ultima întâlnire a grupului de lucru privind modificarea metodologiei de organizare și desfășurare a acestui concurs, la care au participat reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale, inspectori școlari și directori, dar și reprezentanți ai sindicatului învățământ, s-au stabilit principiile care vor sta la baza modificărilor ce vor fi făcute în perioada imediat următoare. 


S-a urmărit eliminarea disfuncționalităților care au apărut în organizarea și desfășurarea concursului din toamna lui 2016 și, în special, depolitizarea și debirocratizarea acestuia. 


S-a pus accent deosebit pe profesionalizarea concursului, mult-cântata Comisie de evaluare urmând a fi formată din trei membri, care să fie profesioniști în management educațional, iar repre-zentanții autorităților publice să devină observatori împreună cu reprezentanții părinților și ai sindicatelor. 


"Nimeni nu neagă rolul acestor autorități în buna funcționare a unităților de învățământ de pe raza unității admi-nistrativ-teritoriale, în condițiile în care, potrivit legii, reprezentanții acestora au calitatea de membru în consiliul de administrație al unității. Cu toții ne dorim ca problemele apărute pe parcursul organizării și desfășurării concursului din 2016 să nu se mai repete", afirma Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți. 


În principiu, vor exista doar două probe: proba scrisă și interviu. S-a mai propus chiar organizarea separată a două concursuri: unul pentru funcția de director și unul pentru funcția de director adjunct. 


Evaluarea CV-ului se va face odată cu înscrierea, fără a conta la media finală. Proba scrisă va fi de tip test grilă, iar întrebările vor fi din legislație și management educațional românesc. 


Interviul va cuprinde două părți. În prima parte, candidatul va prezenta un plan de dezvoltare instituțională nou și un plan operațional cu specificități privitoare la școala pentru care concurează, iar în a doua parte va răspunde la întrebările membrilor comisiei de concurs. 


În ceea ce privește concursul pentru funcția de director adjunct, candidatul va prezenta un plan de dezvoltare insti-tuțională și un plan operațional specific fișei postului. 


De asemenea, s-a discutat acordarea dreptului de contestație la toate probele de concurs, iar comisia de contestații va fi la ISJ, dar va exista și o comisie de contestații la nivel național. 


Cu siguranță, toată lumea este curioasă care va fi forma finală. 


Comentează știrea

profesor
5 aprilie 2017
concurs d-nei Adriana Gheorghe

astazi d-na sustine concursul la Minister pentru functia de inspector general. succes doamna! asteptam vesti bune!

Gigi
5 aprilie 2017
Ciocu' mic !

Tovarasa de la Cernavoda a luat-o tare in trompa ! Tabula rasa cum este , sanse mici in acest mileniu ...

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.0133 secunde