Elevii cu calități intelectuale s-au clasat la următoarele faze ale olimpiadelor

813
Elevii cu calități intelectuale s-au clasat la următoarele faze ale olimpiadelor - 6ba7e6d5863e1b7a4ed2346333d175d7.jpg
La sfârșitul săptămânii trecute, s-au desfășurat fazele județene, respectiv locale, la trei discipline: limba și literatura română, engleză și fizică.

La română s-au prezentat 691 de elevi, dintre care 174 liceeni (19 au depus contestații), restul provenind de la gimnaziu (34 au depus contestații), 187 la limba engleză și 550 la fizică. Prof. Cristina Maria Ivan, inspector școlar de specialitate limba și literatura română, afirma: "Sfârșitul săptămânii la malul mării a fost unul al competiției și al performanței învățământului constănțean. Elevii cu aptitudini, înclinații și interese deosebite pentru disciplinele limba și literatura română, limba engleză și fizică și-au etalat, cu eleganță, talentul, competențele, rafinamentul și calitatea intelectuală. Numărul mare de elevi participanți relevă, încă o dată, calitatea învățământului constănțean, interesul elevilor și dăruirea dascălilor".
Ieri, în urma rezolvării contestațiilor, am stat de vorbă cu două dintre elevele participante. Întrebată în legătură cu subiectele propuse, Andrada Stan, clasa a IX-a B la Colegiul Național Pedagogic "Con-stantin Brătescu", ne-a declarat că "anul acesta a existat un echilibru în conceperea subiectelor, în sensul că au fost cerințe care au vizat cunoașterea unor noțiuni de bază, esențiale, pe de o parte, iar pe de altă parte în elaborarea eseului a primat creativitatea. Acesta este, cu siguranță, un lucru foarte bun. Olimpiadele trebuie să vizeze alte competențe ale elevilor în afara celor cerute de programă".
O altă olimpică excepțională, Diana Țățârcă, clasa a XI-a G, Colegiul Național "Mircea cel Bătrân", ne-a mărturisit că "este o datorie morală pentru români să își cunoască originile, pentru a-și cunoaște sinele. Faptul că subiectele de la faza județeană a Olimpiadei de limbă, comunicare și literatură română s-au bazat anul acesta pe textele reprezentative pionieratului literaturii noastre este binevenit. Elevii care aleg să participe la un concurs școlar de o asemenea anvergură sunt pasionați de lirism și de artă. Aceștia înțeleg că a ști care sunt originile literaturii autohtone este sinonim cu a dobândi o identitate. Chiar dacă religiozitatea termenilor și lipsa elementelor beletristice a fost considerată fadă de anumiți indivizi, care nu au găsit subiectele destul de ofertante, nimeni nu și-a exprimat vădit nemulțumirea legată de acestea. Fragmentele religioase sunt private ca fiind inaccesibile contemporaneității, care apelează din ce în ce mai mult la termeni lingvistici meniți să le ușureze comunicarea cu semenii. Cu toate acestea, încercarea profesorilor noștri de a ne apropia de acest totem al originilor reprezentat de scrierile primordiale în limba română nu a rămas fără ecou, dovada vie fiind rezultatele de excepție obținute de tinerii din județul Constanța la olimpiada de anul acesta. Punctajele obținute de elevi vorbesc singure și spun că tinerii nu și-au pierdut credința în propria țară și că păstrează în suflete orgoliul național. O întoarcere la un moment primordial din istoria literaturii române este mereu benefică, permițându-ne să analizăm lungul drum pe care l-am străbătut de la învățăturile clericale ale lui Neagoe Basarab, până la cele postmoderniste proliferate de Mircea Cărtărescu".
La sfârșitul lunii ianuarie, la Arad, se va desfășura faza națională a olimpiadei la limba română, Constanța fiind reprezentată de 10 elevi.
De asemenea, vă reamintim că în luna mai vor sosi la Constanța cei mai buni dintre cei buni, în cadrul Olimpiadei Internaționale de limbă și literatura română.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 12 Ianuarie 2010
Stire din Cultură-Educație : A murit scriitorul Stelian Filip
Pagina a fost generata in 1.8404 secunde