"Experimentul Gavrilă" are susținere din partea ministerului

506
Directorul Grupului Școlar de Electrotehnică și Telecomunicații, Gheorghe Gavrilă, a prezentat ieri, în sala Coriolan a Colegiului Național "Mircea cel Bătrân", proiectul prin care elevii sunt evaluați la sfârșitul fiecărei ore, în funcție de participarea la cursuri. Procedura este deja implementată la Liceul de Telecomunicații, dar este posibil ca și celelalte licee din Constanța sau chiar din țară să o poată folosi, în cazul în care ea va fi aprobată de directorii unităților de învățământ.
Inspectorul general Marian Sârbu a apreciat metoda aplicată în cadrul Liceului de Telecomunicații, susținând că "este o metodă eficientă de monitorizarea prezenței și evaluarea elevilor la clasă". Prof. Sârbu a ținut să aprecieze, de asemenea, că elevii de la Telecomunicații nu vin "cu caietul în buzunar", ci au manuale și caiete pentru fiecare materie în parte.
Un alt punct al "experimentului Telecom" se referă la implicarea părinților în procesul de cunoaștere a unității de învățământ în care activează elevul. Astfel, fiecare părinte va face de serviciu pe școală, alături de un profesor, o dată la doi ani: "Trebuie să stai 6-7 ore în școală, o dată la doi ani, ca să vezi cum se schimbă lumea", a spus prof. Gavrilă.
Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului (MECT) a primit cu interes inițiativa, încurajându-i pe profesorii constănțeni să inițieze, în continuare, astfel de proiecte: "Ministerul ne-a cerut să dezvoltăm astfel de idei. Liliana Preoteasa, secretarul de stat al MECT, a apreciat experimentul și ne-a încurajat să prezentăm proiectul ministerului în cazul în care vom strânge adepți", a spus inspectorul Marian Sârbu.
Deși, prin metoda implementată de prof. Gavrilă, se încurajează prezența la ore și participarea activă, interacțiunea cu profesorul nu este unanim acceptată. În acest sens, ing. Adriana Oprea, inspector general adjunct, susține că un elev poate învăța în fiecare zi pentru a fi notat cu un calificativ bun: "Nu știu dacă elevii pot învăța zi de zi pentru toate materiile, într-o zi poți fi letargic, iar a doua zi poți face performanță".
Profesorul Gavrilă a prezentat, de asemenea, caietul de pregătire practică în care se regăsește monitorizarea activităților școlare ale elevului, procedeu prin care angajatorii își vor putea cunoaște mai bine candidații.
Experimentul Telecom poate fi, în același timp, o modalitate de prevenire a cazurilor de violență sau de comportament nedorit al elevilor: "Problema comportamentului copiilor nu se constată doar în școală, cât și în alte părți, astfel că o metodă se caută", a spus prof. Marian Sârbu.
Gheorghe Gavrilă a preluat ideea experimentului din țările vizitate în scop profesional. Proiectul va fi aplicat și adaptat timp de un an pentru a i se testa eficiența, el urmând să fie îmbunătățit în vederea unei acoperiri naționale.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7774 secunde