Ministerul Educației avertizează că elevii trebuie instruiți corect despre teza unică

291
Structura subiectelor la limba și literatura română, pentru teza unică la clasa a VIII-a, în anul școlar 2007-2008, va viza evaluarea abilităților și competențelor cu privire la receptarea mesajului scris (înțelegerea unui text literar dat) și la exprimarea scrisă (scrierea funcțională, scrierea reflexivă, scrierea imaginativă, scrierea despre textul literar), potrivit unor precizări publicate pe site-ul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului. Conform prevederilor MECT, în subiectul pentru semestrul I, pot apărea și una sau două cerințe vizând valoarea expresivă a unor categorii semantice sau morfosintactice studiate în anii anteriori și actualizate, iar pe semestrul al II-lea, accentul se va deplasa către identificarea și operarea cu elemente de sintaxă a propoziției și a frazei. La lectură se va urmări evaluarea unor abilități în ceea ce privește capacitatea de receptare a mesajului scris, precum și capacitatea de exprimare prin comentarea unor secvențe din textul la prima vedere. În semestrul al doilea, elevii claselor a opta vor avea de redactat texte reflexive și imaginative și compuneri despre texte literare studiate (caracterizare de personaj și motivarea apartenenței unui text studiat la un gen literar: epic - romanul - și dramatic - comedia).

La clasa a VII-a, caracterizări de personaje și rezumate la prima vedere
La rândul lor, elevii claselor a VII-a vor avea ca posibile subiecte la teza unică realizarea unor descrieri prin ordonarea coerentă a detaliilor, rezumarea unor texte narative la prima vedere, prezentarea unor modele reprezentative pentru vârsta și opțiunile personale, dar și exprimarea unui punct de vedere personal referitor la o temă dată. Pentru partea de exprimare, elevilor li se va cere să caracterizeze personaje din texte studiate, să ilustreze trăsături ale genului epic sau liric și să-și exprime punctul de vedere despre un text la prima vedere.

Structura subiectelor la limba și literatura română, pentru teza unică la clasa a VIII-a, în anul școlar 2007-2008, va viza evaluarea abilităților și competențelor cu privire la receptarea mesajului scris (înțelegerea unui text literar dat) și la exprimarea scrisă (scrierea funcțională, scrierea reflexivă, scrierea imaginativă, scrierea despre textul literar), potrivit unor precizări publicate pe site-ul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului. Conform prevederilor MECT, în subiectul pentru semestrul I, pot apărea și una sau două cerințe vizând valoarea expresivă a unor categorii semantice sau morfosintactice studiate în anii anteriori și actualizate, iar pe semestrul al II-lea, accentul se va deplasa către identificarea și operarea cu elemente de sintaxă a propoziției și a frazei. La lectură se va urmări evaluarea unor abilități în ceea ce privește capacitatea de receptare a mesajului scris, precum și capacitatea de exprimare prin comentarea unor secvențe din textul la prima vedere. În semestrul al doilea, elevii claselor a opta vor avea de redactat texte reflexive și imaginative și compuneri despre texte literare studiate (caracterizare de personaj și motivarea apartenenței unui text studiat la un gen literar: epic - romanul - și dramatic - comedia).

La clasa a VII-a, caracterizări de personaje și rezumate la prima vedere
La rândul lor, elevii claselor a VII-a vor avea ca posibile subiecte la teza unică realizarea unor descrieri prin ordonarea coerentă a detaliilor, rezumarea unor texte narative la prima vedere, prezentarea unor modele reprezentative pentru vârsta și opțiunile personale, dar și exprimarea unui punct de vedere personal referitor la o temă dată. Pentru partea de exprimare, elevilor li se va cere să caracterizeze personaje din texte studiate, să ilustreze trăsături ale genului epic sau liric și să-și exprime punctul de vedere despre un text la prima vedere.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0957 secunde