Mirciștii dedică aniversării lor un concurs de tradiție, în limba germană
564
Articole de la același autor
„Halal transparență și comunicare instituțională!”. Revolta unui fost director - „Vreți să ne desființați?”
11 Mai 2021
Prof. Ion Băraru: „După ce ai distrus olimpiadele școlare, nu poți începe un centru de excelență în mijlocul anului”
24 Aprilie 2021
Experți în management educațional cu diplome îndoielnice, achiziționate în schimbul unei „excursii”
11 Mai 2021
S-a dat startul la gradații de merit, adică „maratonul” birocratic pentru încă 25% la salariu
10 Mai 2021
La această oră, elevi din patru unități de învățământ constănțene – Școala gimnazială nr. 29 „Mihai Viteazul”, Liceul Teoretic „Ovidius”, Școala gimnazială nr. 7 „Remus Opreanu” și Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” - participă la ediția online a concursului „Spaß auf Deutsch”, destinat elevilor din clasele a VII-a și a VIII-a din județul Constanța care învață limba germană, care anul trecut a fost inclus în calendarul concursurilor naționale școlare fără finanțare Ministerului Educației și Cercetării.
Concursul este dedicat anul acesta marcării celor 125 de ani de la înființarea Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” și este coordonat de prof. Laurențiu Diamandi și prof. Cora Târhoacă. Din comisia de evaluare mai fac parte prof. Christian Peter și Anne Andrei, parteneri din Germania, precum și prof. Lilia Cuciuc și prof. Alina Preda (Școala nr. 29).
După cum ne-au informat organizatorii, competiția are la activ 15 ediții desfășurate până în prezent, s-a „născut” inițial din necesitatea de popularizare a limbii germane printre elevii din clasele a VII-a și a VIII-a din județul Constanța și ca o simulare utilă a testului de admitere la specializarea germană bilingv a colegiului. Dar în ultimii ani a suferit o schimbare radicală, și anume nu mai este pusă în prim plan lupta concurențială între școli și reprezentanții acestora, ci mai degrabă se pune accent pe dezvoltarea gândirii creative, dobândirea competențelor sociale și oratorice. Este adevărat că există o ierarhie în acest concurs, dar aceasta servește la încurajarea elevilor pentru a gândi creativ și a-și îmbunătăți competențele în domeniul limbii germane. Astfel, elevii sunt împărțiți în echipe de câte patru elevi din școli/licee diferite, punându-se accent pe cooperarea dintre ei. Concurenții sunt evaluați nu numai pentru prezentarea proiectului, ci și pentru competențele sociale de care dau dovadă.
Scopul concursului este confruntarea creativ-artistică a elevilor cu ei înșiși și cu mediul înconjurător, având următoarele obiective specifice:
a) Promovarea dezvoltării morale, a simțului de răspundere sociala și a competențelor democratice;
b) Dezvoltarea competențelor sociale și personale (Competențe sociale, capacitate de comunicare, empatie, simțul răspunderii sociale și personale al elevilor, creșterea sentimentului valorii proprii și al autoeficacității elevilor);
c) Promovarea motivației pentru învățare nu numai a limbii germane ca limbă străină, ci la toate materiile, antrenarea capacității de rezolvare a problemelor și a complexității în gândire, înțelegerea profundă a conținuturilor de învățare.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Marţi, 11 Mai 2021
Marţi, 11 Mai 2021
Marţi, 11 Mai 2021
Marţi, 11 Mai 2021
Marţi, 11 Mai 2021
Marţi, 11 Mai 2021
Marţi, 11 Mai 2021
Marţi, 11 Mai 2021
Luni, 10 Mai 2021
Luni, 10 Mai 2021
Luni, 10 Mai 2021