Prof. Iris Sarchizian, managerul Școlii nr. 38 "Dimitrie Cantemir":

"Nu venim la școală doar să pierdem timpul, pentru că așa ne spune programa"

10022
7
Dacă prea mulți ani a trăit în "umbra" Școlii Gimnaziale nr. 29 "Mihai Viteazul", fiind situată în același cartier "de fițe" al Constanței - Tomis Nord, iată că prof. Iris Sarchizian a reușit să dubleze efectivele la Școala Gimnazială nr. 38 "Dimitrie Cantemir", în ciuda faptului că este instituția constănțeană cu cei mai mulți elevi cu nevoi speciale integrați în învățământul de masă.



"Când am preluat conducerea, în mai 2012, școala era într-un declin evolutiv, cu maxim două clase pe generație, și am adus-o acum la 28 de clase, iar la anul, vom avea 31. Vin către școala noastră părinții care au terminat aici, iar părerea mea este că am ajuns să ne simțim ca într-o familie. E foarte frumos să vezi cum crești generații. E un stil aparte la Școala 38: nici fițe foarte multe, pentru că nu avem de ce, ci normalitate; învățăm pentru că de aceea venim la școală", ne declara, zilele trecute, prof. Iris Sarchizian, care a mai marcat o performanță. La concursul de directori, a fost candidatul cu maximum de puncte la proba proiectului managerial.

"Nu facem lucruri doar ca să le bifăm" 


Revenind la "secretul" succesului acestei școli, același manager, care este titular aici din anul 2001, afirma: "Am popularizat-o în așa fel încât fiecare om al acestei instituții să fie valorizat la maxima lui capacitate. Am luat pe fiecare coleg în parte, creând o atmosferă non-formală, și ne-am întrebat de ce trebuie să stăm noi în umbra Școlii nr. 29? Fiind titular aici, am învățat, la rândul meu, de la alți directori. Și mi-am spus că nu trebuie să fim ca toată lumea, încercând să facem măcar două minute ceva interesant, mai inovativ. Poate și pentru că locuiesc vizavi, copiii mei învățând tot aici, m-am simțit datoare comunității în care trăiesc cu o școală bună. Un director construiește o școală prin stilul lui direct, îmbinând tradiția cu inovația și creativitatea. Nu facem lucruri doar ca să le bifăm, să dea bine în rapoarte 30 de proiecte, dar impactul să fie zero. Dacă nu ești un model pentru restul lumii, nu ai cum să ceri celorlalți să se ridice la nivelul pretențiilor tale. Sunt de principiu că nu stăm la școală să dormim, doar de a pierde timpul, pentru că așa ne spune programa. Am avut și șansa unor oameni bine pregătiți și atunci și efectul este cel scontat. Și vreau în următorii cinci ani să ne menținem acolo sus, cum de fapt mi-am propus și în proiectul instituțional. Mi-ar plăcea mai multe rezultate la gimnaziu, recunoscute pe plan național și internațional, prin pregătire suplimentară la clasă, prin profesori foarte bine pregătiți".



Director adjunct, un valoros dascăl de matematică 


Ce își mai propune echipa Școlii nr. 38 în anul școlar viitor? 


"După trei ani în care am condus singură, din acest semestru am alături, ca director adjunct, un valoros dascăl de matematică, în persoana prof. Doina Stancă, declarată Profesorul anului în 2013, cu care am lucrat la oferta curriculară propusă claselor. Și anume o oră de Matematică în plus la clasa a VIII-a sau o oră de engleză la clasa a VI-a, în loc să dea părinții bani pe meditații, operare pe calculator la clasa a VII-a", declara același interlocutor.



Cei mai mulți copii cu nevoi speciale 


Cum spuneam, la Școala nr. 38, în fiecare clasă există cel puțin un copil cu nevoi speciale, inclusiv de la Centrul "Micul Rotterdam", și am dorit să aflăm cum a reușit managerul să-i pondereze pe ceilalți părinți, despre care se știe că privesc cu scepticism și uneori cu revoltă astfel de cazuri în efectivul unde au copilul. 


"Am avut succes prin discuții, prin argumente solide că acei copii nu au nicio vină că s-au născut așa. Dacă vine o mamă disperată și mă roagă să o ajut, nu pot să-i refuz această șansă. Am avut și perioade mai puțin pozitive, am fost și la ședințele cu părinții și le-am spus că dacă un copil nu s-a integrat, îl consider eșecul meu personal, nu al părintelui. Avem copii cu CES care au terminat clasa a VIII-a, sunt în învățământul profesional, vin părinții și ne mulțumesc, pentru că nu credeau că vor reuși până la capăt. Și cu cadrele didactice am discutat, plecând în primul rând de la respectarea regulilor", consideră, în final, prof. Iris Sarchizian. 


Comentează știrea

Dobrogea
9 februarie 2017
Felicitari

Vreau pe aceasta cale sa-i transmit felicitari lui Sergiu pentru achizitionarea acestui articol.

Cornel Farcaș
9 februarie 2017
Școală

De mai pot face comentarii la articolele publicate?

Cornel Farcaș
9 februarie 2017
Școală

Școala aceasta are director adjunct pentru că din ianuarie s-au întors Dna Vrișcu Zoe la catedră, acolo unde era titulară. Apropo, îi veți da clase de a V-a? Sau poate o puneți pe funcție de conducere pe undeva?

georgeta
9 februarie 2017
rofuip

Conform ROFUIP 2016: Art. 24. — (1) În activitatea sa, directorul poate fi ajutat de unul, doi sau trei directori adjuncți aflați în subordinea sa directă. (2) Numărul directorilor adjuncți se stabilește în conformitate cu normele metodologice elaborate de minister și cu alin. (1) al prezentului articol. (3) Se poate numi un director adjunct, pentru: a) unitățile de învățământ de nivel primar și/sau gimnazial care au peste 30 de formațiuni de studiu; CUM A APARUT, LA MIJLOCUL ANULUI, POST DE DIRECTOR ADJUNCT? VA BAZATI PE NUMARUL DE CLASE DIN ANUL SCOLAR VIITOR? SIGUR NU AVETI COPII CARE PLEACA LA LICEUL DECEBAL, LA SCOALA M.VITEAZUL SAU LA SCOALA 7? SIGUR NU ESTE ACEASTA SITUATIE DOAR PENTRU A REZOLVA PROBLEMA LA CATEDRA DE MATEMATICA?

Nelu
9 februarie 2017
Da , cicinalul ...

Iris , hiena ticaloasa , vipera mica , ti-au murit ludatorii ... Interesante alegatiile tale , ca ai fii ,,model'' pentru cei din jur si ca tu ,,construiesti o scoala'' prin stilul pe care il impui ! Totodata vorbesti despre ,,traditie'' si nu se impaca lucrurile , daca tu apari in lumina ca un veritabil Manole , ctitor de scoala si constructor de frunte ... Mai ramane sa apara si o Ana , sau mai multe , pe care sa le demolezi pentru a face loc catedralei personale a mantuirii invatamantului constantean ... Ce mare este gradina asta a prostiei omenesti ... P.S. In poza apari cu o alta figura sinistra din sistem , cu care ai matrasit invatamantul de la nivel de inspectorat . Radeti cu nesimtire de cei pe care i-ati pacalit ca sunteti competente ? De nu v-ar muri multi inainte ...

Parintr
9 februarie 2017
Rusine

Iarchizian o faci reguli in scoala de parca ar fi scosla ta privata.ai stat la inspectorat cateva luni si acum te ai intors.cand iti vin controale si parintii depun plangeri contra profesorilor, tu le iei apararea.rusineeee.de aceea sc.29 nu se compara cu sc.38 din cauza ta, tu o strici

Popescu
9 februarie 2017
pentru Farcas

Doamna Stanca este titularul scolii. Pe catedra doamnei Vriscu a fost un suplinitor Nu se compara cu Vriscu ,un profesor foarte slab si din cauza careia s-ar putea sa plece elevii Rezultatele doamnei Stanca nu se compara cu acest anonim profesor de matematica care este Vriscu. Ia vedeti daca Vriscu, de-a lungul carierei, a avut macar un olimpic

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5185 secunde