Opt școli constănțene vor "pilota" instrumentele evaluării naționale

570
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) a publicat, pe site-ul www.edu.ro, metodologiile de organizare a evaluării competențelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a.

Evaluările vor avea loc în perioada 9-23 mai, prin administrări pilot, pe un eșantion de elevi stabilit la nivel național, respectiv 86 de școli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a și 86 de școli pentru clasa a VI-a. Lista acestor unități de învățământ a fost publicată pe site-ul Ministerului Educației.

Pentru clasa a II-a au fost alese Școala "Nicolae Iorga" din Constanța și Grup Școlar Independența, pentru clasa a IV-a: Liceul Tehnic Ciobanu, Școlile cu clase I-VIII "Remus Opreanu" din Constanța și din localitățile Dulcești și Lumina, iar pentru clasa a VI-a: Școala nr. 12 "Bogdan Petriceicu Hașdeu" din Constanța și Școala din localitatea Galița.

Eșantionul a fost realizat de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unități de învățământ distincte. Testele care vor fi administrate, precum și baremele de corectare aferente sunt elaborate de către același Centru Național de Evaluare și Examinare.

La clasa a II-a, acestea conțin două secțiuni, care vizează competențele de receptare-producere a mesajelor și, respectiv, competențe de matematică.

"Rezultatele obținute la evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea lor în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/ tutorilor legal instituiți asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate", a precizat MECTS.

La finalul clasei a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba română, limba maternă - pentru elevii care studiază în limbile minorităților naționale și matematică.

"Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu național al performanțelor elevilor pe competențele fundamentale și sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii și cercetări de diagnoză a sistemului de învățământ primar", potrivit sursei citate.

La clasa a VI-a, evaluarea vizează optimizarea învățării, elaborarea planurilor individualizate de învățare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele conțin două secțiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă și comunicare, respectiv matematică și științe.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 13 Martie 2012
Stire din Cultură-Educație : De dragul tău, mămico…
Sâmbătă, 25 Februarie 2012
Stire din Politică-Administrație : Sărăcia înghite județul Constanța
Pagina a fost generata in 0.3813 secunde