Părinții și profesorii aprobă eliminarea testelor naționale

483
Vestea că testele naționale au fost eliminate și că absolvenții de clasa a VIII-a au scăpat de examenul de la final a făcut senzație în rândul elevilor. Au răsuflat ușurați că nu mai este nevoie ca la vară să dea, în câteva zile, trei examene foarte importante și să treacă printr-un stres imens.
La rândul lor, părinții și profesorii sunt de acord că măsura Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului este binevenită. Cu toate acestea, privesc cu suspiciune la modul cum se va face admiterea la liceu și speră ca tezele cu subiect unic să nu devină un alt element de presiune.

Președintele Asociației Județene de Părinți, Adrian Topor, consideră că renunțarea la teste naționale este "o schimbare ce poate aduce puțină liniște pentru copii și pentru noi". "În ultima perioadă, aceste teste naționale și bacalaureatul deveniseră altceva decât o evaluare corectă, fiind mai degrabă o întrecere financiară. Ne dorim să aducă mai multă liniște pentru copii și să pună din ce în ce mai mult accent pe valoare", a declarat, pentru "Cuget Liber", Adrian Topor.
Reprezentantul părinților își exprimă totuși îngrijorarea că, fără un regulament al tezelor cu subiect unic foarte strict, "ar putea să se multiplice de opt ori ceea ce se făcea la testele naționale". "Dacă se ajunge la așa ceva, nu am făcut nimic și stresul va fi la fel. Aici însă trebuie să intervină și părinții, pentru că și ei au un rol foarte im-portant, și să nu mai facă presiuni pentru note mari sau pentru alte beneficii", a mai precizat Adrian Topor.

Ignorați de Ministerul Educației
Părinții au însă o altă supărare: aceea că nu au fost consultați în elaborarea noului pachet de legi privind învățământul.
"În prezent, MECT refuză orice dialog cu Federația Națională a Părinților. Nu știm care este motivul pentru care suntem ignorați. Poate pentru că nu facem parte din niciun partid politic și deci nu putem fi manipulați. Pentru noi, cel mai important este copilul. Suntem foarte supărați vizavi de discuțiile despre noua Lege a Învățământului. Este absurd ca la dezbateri să participe numai reprezentanții sindicatelor. O lege așa de importantă nu se face numai cu sindicatele. Intenționăm să declanșăm un protest în acest sens în perioada următoare", a mai adăugat Adrian Topor.

Asistență și evaluare externă la tezele unice
Și profesorii consideră oportună dispariția examenului final de la clasa a VIII-a. "Cred că este mult mai corect să se dea acele teze unice. Astfel, nu mai este foarte mare nici efortul uman, nici cel pecuniar, iar copilul nu mai trece prin acel stres teribil", este de părere directorul Școlii nr.29, profesor Ana Mihu. Ea propune însă ca, în ceea ce privește tezele cu subiect unic, atât evaluarea, cât și asistența la examen, să se facă cu cadre didactice din exteriorul unității de învățământ respective. De asemenea, afirmă că pentru admiterea în clasa a IX-a "liceele ar trebui să organizeze un examen pentru că media de la teze și cea din clasa a VIII-a nu reflectă întotdeauna valoarea reală a unui elev".
În opinia liderului Sindicatului Liber al Salariaților din Învățământul Preuniversitar Constanța, profesor Ioana Purcărea, eliminarea testelor naționale este, pe de o parte, o măsură bună, pe de alta, una discutabilă.
"Este o fațetă bună a lucrurilor în sensul aspectului psihologic, gândindu-ne că, la 14 ani, copii nu pot fi supuși unui asemenea stres. Dar există și o parte discutabilă deoarece tezele unice și ponderea mediei nu sunt atât de relevante pentru a evalua în mod corect un elev de clasa a VIII-a", consideră președintele SLSIP.
Ea nu exclude posibilitatea ca tezele unice să devină un element de presiune. "Elevii noștri și societatea noastră nu sunt pregătiți pentru această schimbare radicală. Până acum erau motivați și ei și părinții, acum însă, în mod cert, va fi un șoc", a mai adăugat Ioana Purcărea.
Așadar, părere unanimă în favoarea renunțării la evaluarea de la finele clasei a VIII-a, dar cu unele modificări absolut necesare pentru buna desfășurare a tezelor cu subiect unic. Poate că tânărul ministru al Educației, Cristian Adomniței, ar trebui să plece urechea și la ce spun părinții și, mai ales, profesorii, cei care se confruntă zi de zi cu legile absurde scrise și nescrise din învățământul românesc.

Vestea că testele naționale au fost eliminate și că absolvenții de clasa a VIII-a au scăpat de examenul de la final a făcut senzație în rândul elevilor. Au răsuflat ușurați că nu mai este nevoie ca la vară să dea, în câteva zile, trei examene foarte importante și să treacă printr-un stres imens.
La rândul lor, părinții și profesorii sunt de acord că măsura Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului este binevenită. Cu toate acestea, privesc cu suspiciune la modul cum se va face admiterea la liceu și speră ca tezele cu subiect unic să nu devină un alt element de presiune.

Președintele Asociației Județene de Părinți, Adrian Topor, consideră că renunțarea la teste naționale este "o schimbare ce poate aduce puțină liniște pentru copii și pentru noi". "În ultima perioadă, aceste teste naționale și bacalaureatul deveniseră altceva decât o evaluare corectă, fiind mai degrabă o întrecere financiară. Ne dorim să aducă mai multă liniște pentru copii și să pună din ce în ce mai mult accent pe valoare", a declarat, pentru "Cuget Liber", Adrian Topor.
Reprezentantul părinților își exprimă totuși îngrijorarea că, fără un regulament al tezelor cu subiect unic foarte strict, "ar putea să se multiplice de opt ori ceea ce se făcea la testele naționale". "Dacă se ajunge la așa ceva, nu am făcut nimic și stresul va fi la fel. Aici însă trebuie să intervină și părinții, pentru că și ei au un rol foarte im-portant, și să nu mai facă presiuni pentru note mari sau pentru alte beneficii", a mai precizat Adrian Topor.

Ignorați de Ministerul Educației
Părinții au însă o altă supărare: aceea că nu au fost consultați în elaborarea noului pachet de legi privind învățământul.
"În prezent, MECT refuză orice dialog cu Federația Națională a Părinților. Nu știm care este motivul pentru care suntem ignorați. Poate pentru că nu facem parte din niciun partid politic și deci nu putem fi manipulați. Pentru noi, cel mai important este copilul. Suntem foarte supărați vizavi de discuțiile despre noua Lege a Învățământului. Este absurd ca la dezbateri să participe numai reprezentanții sindicatelor. O lege așa de importantă nu se face numai cu sindicatele. Intenționăm să declanșăm un protest în acest sens în perioada următoare", a mai adăugat Adrian Topor.

Asistență și evaluare externă la tezele unice
Și profesorii consideră oportună dispariția examenului final de la clasa a VIII-a. "Cred că este mult mai corect să se dea acele teze unice. Astfel, nu mai este foarte mare nici efortul uman, nici cel pecuniar, iar copilul nu mai trece prin acel stres teribil", este de părere directorul Școlii nr.29, profesor Ana Mihu. Ea propune însă ca, în ceea ce privește tezele cu subiect unic, atât evaluarea, cât și asistența la examen, să se facă cu cadre didactice din exteriorul unității de învățământ respective. De asemenea, afirmă că pentru admiterea în clasa a IX-a "liceele ar trebui să organizeze un examen pentru că media de la teze și cea din clasa a VIII-a nu reflectă întotdeauna valoarea reală a unui elev".
În opinia liderului Sindicatului Liber al Salariaților din Învățământul Preuniversitar Constanța, profesor Ioana Purcărea, eliminarea testelor naționale este, pe de o parte, o măsură bună, pe de alta, una discutabilă.
"Este o fațetă bună a lucrurilor în sensul aspectului psihologic, gândindu-ne că, la 14 ani, copii nu pot fi supuși unui asemenea stres. Dar există și o parte discutabilă deoarece tezele unice și ponderea mediei nu sunt atât de relevante pentru a evalua în mod corect un elev de clasa a VIII-a", consideră președintele SLSIP.
Ea nu exclude posibilitatea ca tezele unice să devină un element de presiune. "Elevii noștri și societatea noastră nu sunt pregătiți pentru această schimbare radicală. Până acum erau motivați și ei și părinții, acum însă, în mod cert, va fi un șoc", a mai adăugat Ioana Purcărea.
Așadar, părere unanimă în favoarea renunțării la evaluarea de la finele clasei a VIII-a, dar cu unele modificări absolut necesare pentru buna desfășurare a tezelor cu subiect unic. Poate că tânărul ministru al Educației, Cristian Adomniței, ar trebui să plece urechea și la ce spun părinții și, mai ales, profesorii, cei care se confruntă zi de zi cu legile absurde scrise și nescrise din învățământul românesc.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8593 secunde