S-a stins din viață pictorul Mircea Vârzaru

1413
S-a stins din viață pictorul Mircea Vârzaru - 49533755b4f63437c1885d8417d98452.jpg
Vineri a fost înmormântat Mircea Vărzaru, pictor de referință al Constanței, cu o prolifică activitate expozițională. S-a stins din viață la vârsta de 76 de ani, în urma unui atac cerebral, lăsând în urmă o operă de o importantă valoare artistică.
Mircea Vărzaru s-a născut în 1933, în Vâlcelele, județul Ialomița, și a absolvit Institutul de Arte Plastice "Nicolae Grigorescu", la clasa profesorului Alexandru Ciucurencu, pe care l-a admirat până la sfârșitul vieții. Stau mărturie vizitele sale frecvente la Muzeul de Artă Constanța, unde admira în special lucrările profesorului său, dar și pe ale lui Nicoale Tonitza și pe cele semnate de Theodor Pallady.
Mircea Vărzaru și-a început activitatea expozițională în 1961, iar multe dintre lucrările sale sunt dedicate Constanței, orașul pe care l-a pictat până la sfârșitul vieții: "A pictat mult faleza din Constanța. O lucrare semnată de Mircea Vărzaru se recunoaște după calitatea cu totul specială a construcției spațiale, fiind, totodată, un colorist de excepție", a spus dr. Doina Păuleanu, directorul Muzeului de Artă Constanța.
Mircea Vărzaru a fost un pictor discret, dar care participa, de fiecare dată, cu un număr mare de lucrări, la marile expoziții din Constanța: "Avea lucrări multe și tulburătoare, care îl făceau cea mai importantă prezență a expoziției", a precizat dr. Doina Păuleanu.
Legătura cu Muzeul de Artă nu s-a materializat doar prin expoziții, ci și prin activitatea sa de muzeograf al instituției constănțene: "Avea o gândire de artist, dar deținea și structura capabilă să-l transforme într-un creator de muzeu", a spus dr. Doina Păuleanu.
Exigent cu sine și cu ceilalți, Mircea Vărzaru a reușit să se impună drept un pictor ilustru al orașului de la malul mării, el fiind prezent prin lucrările sale în casele multor colecționari, dar și în patrimoniul Muzeului de Artă Constanța. "A fost un om exigent cu sine și cu ceilalți, un pictor cultivat, un artist pentru care creația era un act conceptual dar și o probă de tehnică".
Era văzut de multe ori pe faleză, cu lucrarea pe șevalet, în plin act de creație, descoperind, de fiecare dată, noi semnificații ale peisajului constănțean pe care l-a pictat cu perseverență. "Munca sa a fost extraordinară și de o mare probitate artistică", a conchis dr. Doina Păuleanu.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6249 secunde