Școala "Ion Minulescu" pune accent pe educația multiculturală

410

Articole de la același autor

Școala Gimnazială nr.17 "Ion Minulescu" din Constanța are noi motive de mândrie. Recent, unitatea de învățământ a participat în cadrul proiectului internațional de înfrățire "Educația multiculturală", la festivitățile dedicate sărbătoririi "Zilei Republicii Turcia", organizate de către Inspectoratul Școlar din Esenyurt-Istanbul.

Luna aceasta, o delegație a școlii, formată din profesorii Adriana Burci, Atena Oncioiu, Delia Mustaca, Steluța Dragomir, Elena Monea, Dorina Ștefan și Nicoleta Păduraru, s-a deplasat în Turcia, într-o vizită de lucru, în cadrul celei de-a patra etape a proiectului de parteneriat, încheiat cu Școala "Esenyurt Cumhuriyet Ilkokulu".

"Prezența acestei delegații de la Școala Gimnazială «Ion Minulescu» reprezintă pentru noi o adevărată onoare și totodată o dovadă de respect și apreciere", a declarat directorul școlii din Turcia, Sati Mehmet Șimșek.

Potrivit profesorului de învățământ preșcolar Dorina Ștefan, scopul principal are în vedere schimbul intercultural la nivel educațional, prin susținerea unor activități școlare și extrașcolare comune și susținerea dezvoltării prieteniei româno-turce.

"Cunoașterea diferitelor aspecte ale spațiului cultural și educațional, stabilirea relațiilor de prietenie și acordarea de ajutor colegial între elevii celor două școli sunt argumente ce susțin implementarea acestui proiect prin care se caută îmbunătățirea cunoștințelor de limbă, de cultură, de valori ale partenerilor implicați. Pe parcursul a cinci zile, profesorii participanți la proiect au purtat discuții cu șefii de la Inspectoratul Școlar, Prefectură și Primărie. Discuțiile libere, purtate atât la nivel formal, cât și informal, despre problematica actului educațional din cele două țări, panourile atent pregătite, în care erau detaliate aspecte din viața celor două școli-surori și drapelul României care nu a lipsit, toate acestea ne-au făcut să simțim și să trăim la fel, ca o singură entitate, transfrontalieră, dedicați toți unui singur ideal: identificarea unor forme noi de colaborare în vederea găsirii de modalități eficiente, moderne de desfășurare a actului educațional, în favoarea beneficiarului primar (copilul, elevul, tânărul", a completat profesorul.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0749 secunde