Sorin Mihai consideră mai eficiente simulările județene decât meditațiile particulare
Articole de la același autor
Mult disputatele rezultate obținute în județul Constanța de absolvenții clasei a VIII-a la Evaluarea Națională 2024, în opinia inspectorului școlar general Sorin Mihai, nu sunt nici pe departe atât de slabe pe cât le vede presa.
Ba chiar, conform „generalului” constănțean, județul nostru a urcat cinci poziții în ierarhia națională, față de situația înregistrată anul trecut, acum fiind pe poziția 17, față de poziția 22 (în 2023).
Ba chiar, conform „generalului” constănțean, județul nostru a urcat cinci poziții în ierarhia națională, față de situația înregistrată anul trecut, acum fiind pe poziția 17, față de poziția 22 (în 2023).
În ceea ce privește ierarhia națională pe tranșe de medii, județul Constanța: se situează pe poziția 12, pe intervalul de medii cuprins între 9,50-9,99; pe poziția 13, pe intervalul de medii cuprins între 9,00-9,50; pe poziția 11, pe intervalul de medii cuprins între 8,50-8,99.
În ceea ce privește mediile obținute de elevii din cele 155 unități de învățământ din județul Constanța: 28 de unități de învățământ au obținut medii peste 7,00; 50 de unități de învățământ au obținut medii sub 5,00.
Media calculată de Inspectoratul Școlar, pe județ, este 6,79, sub această medie situându-se 120 de unități de învățământ.
„Dacă nu ar fi existat atâta rumoare, am fi urcat și mai mult!”
„Dacă nu ar fi existat atâta rumoare, am fi urcat și mai mult!”
Întrebat dacă nu se aștepta la rezultate mai bune, în urma numeroaselor simulări județene pe care elevii constănțeni le-au susținut în anul școlar 2023-2024, inspectorul școlar general Sorin Mihai a declarat că în timp ce unii au dat simulări, alții s-au făcut că dau simulări. „Unii nu au dat și ne-au mai și certat pe diferite canale media. Este evident că simulările județene au avut un impact benefic, cel mai bun exemplu îl constituie, din punctul meu de vedere, rezultatele de la Școala Gimnazială nr. 28 «Dan Barbilian», care a avut un program de activități suplimentare susținut intens. Exemplul negativ îl reprezintă unitățile de învățământ care nu au susținut simulările (consider că nu mai trebuie să revin asupra denumirii acestora, se cunosc).
Cei care au tratat cu seriozitate activitățile de pregătire a elevilor se văd. Din păcate, se văd și cei mulți, care se situează sub media județului și ale căror rezultate afectează ierarhia. Dacă mediile din județul Constanța cuprinse între 8,50 și 10 ne situează pe un loc mult mai bun, înseamnă că unitățile de învățământ situate sub media județului trebuie să depună efort susținut în următorii ani școlari. De altfel, ierarhia față de simularea națională este, în bună măsură, aceeași. Diferențele sunt date de cei care au folosit adecvat timpul scurs între ultima simulare județeană și luna iunie.
Și nu este nevoie de meditații, ci de muncă la clasă, de implicare în simulările județene. Toate județele din prima parte a clasamentului au susținut minimum două simulări județene. Dacă nu ar fi existat atâta rumoare la noi, am fi urcat și mai mult în clasament, dovadă fiind rezultatele pe intervalul de medii 8,50-10”, a transmis prof. Sorin Mihai.
Joi, 4 iulie, s-a finalizat etapa de depunere a contestațiilor, în județul Constanța fiind înregistrate 641 de solicitări pentru lucrările de la Limba și literatura română, respectiv 555 pentru lucrările de la Matematică.
Rezultatele finale, după rezolvarea contestațiilor, vor fi afișate pe 9 iulie.
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 03 Iulie 2024
Miercuri, 03 Iulie 2024
Miercuri, 03 Iulie 2024
Miercuri, 03 Iulie 2024
Miercuri, 03 Iulie 2024
Marţi, 02 Iulie 2024
Marţi, 02 Iulie 2024
Vineri, 28 Iunie 2024