Black Friday sau cum sunt păcăliți românii cu reduceri false

1334
5
Black Friday sau cum sunt păcăliți românii cu reduceri false - fondblackfriday-1385316678.jpg

Articole recomandate

Sărbătoarea reducerilor a fost preluată de retailerii din țara noastră în anul 2011. eMAG.ro, PC Garage, koyos.ro au fost magazinele online de la noi care au organizat primele campanii de Black Friday. 


Denumirea Black Friday provine din Philadelphia, SUA, unde era folosită pentru a descrie traficul extrem de dificil creat după Ziua Recunoștinței. În prezent, termenul are conotații economice, întrucât, în această perioadă, retailerii se așteaptă să intre "pe negru", adică să aibă profit, în comparație cu "pe roșu", adică pierderi. Black Friday a fost în ultimii doi ani un fenomen de retail în România, s-au stârnit controverse, site-urile au "căzut" cu orele, oamenii nu s-au mai culcat deloc în acea noapte din ultima decadă a lui noiembrie. Clienții s-au bulucit atât în magazinele fizice, cât și pe site-uri, au fost comunicate vânzări de multe milioane de euro, iar cumpărătorii s-au ales uneori cu ce și-au dorit, alteori cu ce s-a nimerit, în alte cazuri nu au mai prins nimic. 


Diferențe de produse 


Black Friday este mult diferită la noi față de SUA, un aspect notabil fiind acela că, în România, retailerii cumpără special produse pentru această zi, în timp ce, în SUA, stocurile există deja. În general, ofertele din State cuprind produse scoase din gamă, fie de anul trecut, fie produse ce nu fuseseră aduse în țară până atunci și sunt aduse special pentru această zi, dar la un preț special, cu o reducere substanțială, ce ajunge chiar și la 90% din valoarea inițială. Deși în România gama de produse este mult mai restrân-să, fiind în cea mai mare parte axată pe produse electronice și electrocasnice, iar reducerile nu atât de "bombă!", peste patru milioane de români au admis că sunt dispuși să cheltuiască o anumită sumă de bani pentru a achiziționa cel puțin un produs de Black Friday, în timp ce 6,4 milioane au, deja, cunoștințe de bază despre evenimentul "made in USA". Unele magazine de la noi se folosesc în perioada reducerilor de Black Friday de tot felul de "tertipuri" în urma cărora clienții sunt lăsați cu ochii în soare. Cea mai mare dezamăgire a clienților din anii trecuți a fost aceea să afle că produsul pre-comandat online nu se mai află în stoc. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a primit, anul trecut, 30 de reclamații de la clienți nemulțumiți de procedurile co-mercianților și se așteaptă ca anul acesta numărul lor să crească, având în vedere perioada mai lungă în care se desfășoară promoția. Un amănunt extrem de util este acela că toți comercianții sunt obligați prin lege să afișeze dacă produsul vândut la promoție este în stoc, fiind altfel pasibili de amendă. ANPC sfătuiește clienții să verifice  acest lucru. 


Secretul succesului


Anul acesta, comercianții români au descoperit secretul unui Black Friday de succes: să nu mai fie o singură zi de reduceri, cum e tradiția în SUA de 50 de ani, ci Black Friday 2013 să se întindă pe o săptămână sau chiar două. Cei mai mari retaileri online au început redu-cerile de vineri, 22 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât data oficială - 29 noiembrie. De data aceasta, se pare că nici americanii nu au mai avut răbdare. Au dat startul reducerilor de Black Friday încă de la începutul lunii noiembrie. Nici Amazon, cel mai mare retailer online, nu a stat deoparte - aici reducerile sunt de până la 75%. Printre cele mai bune gadgeturi la ofertă poți găsi tablete, laptop-uri, telefoane mobile, procesoare sau plăci video cu reduceri de 20%, dimm-uri  RAM mai ieftine chiar cu 78%, televizoare și monitoare, ca-mere foto reduse cu 30%, jocuri video, căști sau SSD-uri la jumătate de preț. În 2012, 89 milioane de persoane au luat cu asalt rafturile, cu ocazia Black Friday, cu trei milioane mai multe decât în anul anterior. În total, peste 247 milioane de cumpărători au navigat pe site-urile de produse în week-end-ul de după Black Friday, în 2012, față de 226 milioane, în 2011.


Comentează știrea

Nino
25 noiembrie 2013
Al treilea an de Black Friday în România. Cum "sărbătorim" noi și cum o fac americanii

America cu blacks, tziganii lor si Romania cu tziganii lor..! Au luat tot ce-i prost de afara....luatii si pe blacks, ca sunt 100 millione acum in SUA, ca sa va mindriti si voi!? Recent am venit la Otopeni, si spre surpriza mea Taxi care m-a dus in centru, condus de un black(negru), ma asteptam la orice numai la asta nu!? Incepe innegrirea Bucurestenilor...si sfarsitul lumii

noni
25 noiembrie 2013
alta teapa

Carrefour, dadea o tableta redusa de la 750 de lei cu 700, reducere 50 de lei doar ca pretul initial, original, era de 699,99 lei. Acelasi produs la Emag si Flanco s-a dat pe bune redus, la 499,99 lei. Deci unii cu oferta, altii cu tepele.

ion
25 noiembrie 2013
penibil

asa merita romanu` tepe! ca si la tepe sta la coada! exemplu: telefon care costa de un an de zile peste tot 999 ron, acu de blacfaidei era maxi reducere: de la 1299 la 999 ron redus 300 ron! :-)))))) si sa vezi coada la cumparare

Papu
25 noiembrie 2013
Prostia la români

Prostia la români a ajuns la rang de rege. Dacă românu' vede un rahat uscat care scrie pe el PROMOȚIE se calcă în picioare care să-l cumpere primul . Comercianții știu acest lucru și profită din plin. Magazinele sunt pline de etichete galbene cu promoție și 99% dintre ele sunt o făcătură. Când ajungi la casă promoția dispare . Am făcut poză produsului de pe raft cu promoție și prețul bonului de casă fără promoție și am făcut reclamație la OPC. Praf în ochi. Mafia din OPC e mănă în mână cu mafia din Supermarketuri. Șpaga e la putere, iar prostimea plătește.

Bleg
25 noiembrie 2013
Bleg fraierii

Bleg(i) fraierii care cumpara tot ce le pica in mana ...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 3.2408 secunde