Industria auto pregătește terenul pentru fibra de carbon

315
Creșterea prețului la petrol i-a determinat pe cei mai mulți constructori auto să folosească fibră de carbon și aluminiu pentru modelele viitoare.
Japonezii de la Toyota sunt primii care au făcut acest pas, prezentând conceptul 1/X, o mașină construită pe platforma Prius, dar care cântărește cu 67% mai puțin, datorită caroseriei din fibră de carbon. Față de Toyota Prius,1/X are un consum cu 50% mai mic, de 2,5 litri/100 kilometri, fiind alimentat cu un amestec de etanol și benzină.
Specialiști spun că cel mai mare obstacol în folosirea fibrei de carbon este costul ridicat de producție, de 100 de ori mai mare, comparativ cu cel al realizării unei mașini cu materiale convenționale.

Creșterea prețului la petrol i-a determinat pe cei mai mulți constructori auto să folosească fibră de carbon și aluminiu pentru modelele viitoare.
Japonezii de la Toyota sunt primii care au făcut acest pas, prezentând conceptul 1/X, o mașină construită pe platforma Prius, dar care cântărește cu 67% mai puțin, datorită caroseriei din fibră de carbon. Față de Toyota Prius,1/X are un consum cu 50% mai mic, de 2,5 litri/100 kilometri, fiind alimentat cu un amestec de etanol și benzină.
Specialiști spun că cel mai mare obstacol în folosirea fibrei de carbon este costul ridicat de producție, de 100 de ori mai mare, comparativ cu cel al realizării unei mașini cu materiale convenționale.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.4768 secunde