Japonezii nu mai dau doi yeni pe PC-uri

328

Articole de la același autor

Analiștii IDC apreciază că Japonia ar putea deveni prima piață importantă în care să se manifeste un pronunțat declin în folosirea calculatoarelor personale. Importanța PC-urilor în casele japonezilor scade, sarci-nile acestora fiind preluate de dispozitive smart phone, console pentru jocuri cu conexiune Internet și videorecordere digitale.
Calculatoarele personale pierd teren în fața televizoarelor flat-panel și a telefoanelor mobile, situație care afectează și companii mari ca NEC sau Sony. Hitachi a anunțat deja că se va retrage de pe piața computerelor personale. IBM a vândut divizia de calculatoare către Lenovo Group Ltd. în 2005, după înregistrarea unor pierderi de miliarde de dolari.
Masahiro Katayama, cercetător în cadrul IDC - International Data Corporation, a apreciat că utilizatorii nu mai sunt impre-sionați de discuri hard cu capacitate mare de stocare sau procesoare rapide, fiind mai degrabă atrași de televizoarele de mari dimensiuni și telefoanele sofisticate: "În Japonia, copiii folosesc telefoane mobile, nu PC-uri. Viitorul PC-urilor nu e strălucit".
Vânzările de calculatoare personale în Japonia sunt în scădere, primul declin de acest gen pe o piață cheie, conform IDC. În cel de-al doilea trimestru al anului 2007, vânzările de calculatoare desktop au scăzut cu 4,8%, iar cele de laptop-uri cu 3,1%.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 3.7318 secunde