"Spre deosebire de alți primari care au dat bani pe bariere..."

Portul turistic Mangalia s-a lansat la apă

290
În cadrul unei conferințe de presă, în prezența prefectului județului Constanța, Dănuț Culețu, ieri după-amiază, s-a lansat oficial proiectul Portul turistic Mangalia, proiect finanțat din fonduri europene, în cadrul Programului Phare CES 2004/016-772.04.01.01.01 - Proiecte Mari de Infrastructură Regională. Potrivit primarul Mangaliei, Zanfir Iorguș, în anul 2005, autoritățile locale
elaborat și transmis spre eva-luare către Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Est Brăila și, ulterior, spre evaluare națională către Ministerul Integrării Europene, proiectul port turistic Mangalia. Proiectul mangalioților a fost promovat pe locul 14 într-o listă de 150 proiecte depuse la nivel național. Pentru proiect, Uniunea Europeană a aprobat asistență financiară nerambursabilă de 4.071.365,77 euro, co-finanțarea locală asigurată de Consiliul Local al Municipiului Mangalia fiind de 651.418,52 euro.
Lucrările de execuție a infrastructurii Portului Turistic Mangalia sunt preconizate a se realiza în 18 luni, firma care a câștigat licitația pentru desfășurarea lucrărilor fiind Argos Cernavodă. Totodată, firma care administrează și supervizează contractul de lucrări de execuție a fost desemnată Loius Berger Group SAS.
În cadrul unei prezentări video realizată ieri la Casa de Cultură Mangalia, autoritățile locale au ilustrat faptul că noul port va avea 116 locuri de acostare - pentru nave cu lungimea sub 7 m, 26 pontoane de acostare, 110 m lungime pentru cheul de acostare pentru navele cu pescaj și 1800 m gradene. "Pe lângă rezultatele directe care țin de indicatorii teh-nici ai investiției, implementarea proiectului va genera rezultate indirecte, cum ar fi îmbunătățirea calității ofertei locale de turism, prin dezvoltarea segmentului de turism nautic, creșterea atractivi-tății și accesibilității pentru ambarcațiuni de agrement către partea de sud a litoralului, generarea unui număr considerabil de locuri de muncă, îmbunătățirea economiei locale prin crearea precondițiilor de bază pentru atragerea în zonă a investițiilor ulterioare conexe exploatării portului turistic. De asemena, se va realiza un port modern, care va intra în rândul celorlalte oferte deja consacrate din Turcia, Spania, Italia, Grecia și Portugalia. Și deloc de neglijat
este faptul că acest port turistic poate determina prelugirea sezonului în sudul litoralului", a declarat primarul Zanfir Iorguș.
Prezent la conferința de lansare a proiectului, prefectul județului Constanța, Dănuț Culețu, a lăudat inițiativa și nu s-a putut abține până nu a exclamat că "spre deosebire de alți primari care dau bani pe bariere, la Mangalia, se face ceva constructiv întregului litoral. Pentru că de pe urma acestui port vom beneficia cu toții, din toate zonele, deoarece portul facilitează accesul în zona litoralului românesc".

În cadrul unei conferințe de presă, în prezența prefectului județului Constanța, Dănuț Culețu, ieri după-amiază, s-a lansat oficial proiectul Portul turistic Mangalia, proiect finanțat din fonduri europene, în cadrul Programului Phare CES 2004/016-772.04.01.01.01 - Proiecte Mari de Infrastructură Regională. Potrivit primarul Mangaliei, Zanfir Iorguș, în anul 2005, autoritățile locale
elaborat și transmis spre eva-luare către Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Est Brăila și, ulterior, spre evaluare națională către Ministerul Integrării Europene, proiectul port turistic Mangalia. Proiectul mangalioților a fost promovat pe locul 14 într-o listă de 150 proiecte depuse la nivel național. Pentru proiect, Uniunea Europeană a aprobat asistență financiară nerambursabilă de 4.071.365,77 euro, co-finanțarea locală asigurată de Consiliul Local al Municipiului Mangalia fiind de 651.418,52 euro.
Lucrările de execuție a infrastructurii Portului Turistic Mangalia sunt preconizate a se realiza în 18 luni, firma care a câștigat licitația pentru desfășurarea lucrărilor fiind Argos Cernavodă. Totodată, firma care administrează și supervizează contractul de lucrări de execuție a fost desemnată Loius Berger Group SAS.
În cadrul unei prezentări video realizată ieri la Casa de Cultură Mangalia, autoritățile locale au ilustrat faptul că noul port va avea 116 locuri de acostare - pentru nave cu lungimea sub 7 m, 26 pontoane de acostare, 110 m lungime pentru cheul de acostare pentru navele cu pescaj și 1800 m gradene. "Pe lângă rezultatele directe care țin de indicatorii teh-nici ai investiției, implementarea proiectului va genera rezultate indirecte, cum ar fi îmbunătățirea calității ofertei locale de turism, prin dezvoltarea segmentului de turism nautic, creșterea atractivi-tății și accesibilității pentru ambarcațiuni de agrement către partea de sud a litoralului, generarea unui număr considerabil de locuri de muncă, îmbunătățirea economiei locale prin crearea precondițiilor de bază pentru atragerea în zonă a investițiilor ulterioare conexe exploatării portului turistic. De asemena, se va realiza un port modern, care va intra în rândul celorlalte oferte deja consacrate din Turcia, Spania, Italia, Grecia și Portugalia. Și deloc de neglijat
este faptul că acest port turistic poate determina prelugirea sezonului în sudul litoralului", a declarat primarul Zanfir Iorguș.
Prezent la conferința de lansare a proiectului, prefectul județului Constanța, Dănuț Culețu, a lăudat inițiativa și nu s-a putut abține până nu a exclamat că "spre deosebire de alți primari care dau bani pe bariere, la Mangalia, se face ceva constructiv întregului litoral. Pentru că de pe urma acestui port vom beneficia cu toții, din toate zonele, deoarece portul facilitează accesul în zona litoralului românesc".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.2568 secunde