Ultima modă în materie de agrement nautic

Românii vor să conducă ambarcațiuni cu vele fără navigatori de "închiriat"

584
Românii vor să conducă ambarcațiuni cu vele fără navigatori de
La începutul lunii august, s-au reluat cursurile școlii de navigație ale Yacht Clubului Regal Român, destinate publicului larg. YCRR este singura școală de acest gen din România prin care absolvenții pot intra în posesia certificatului internațional de competență (ICC) pentru conducerea ambarcațiunilor cu vele și motor, tip A și tip B. Brevetul dă drept titularului să conducă ambarcațiuni în apele interioare sau în mare liberă, atât în România, cât și în Europa.

Numărul în creștere al ambarca-țiunilor înregistrate în România a dus la numeroase solicitări de a urma cursurile YCRR.
Tot mai mulți români care își petrec vacanțele în locații exotice sunt interesați să închirieze ambarcațiuni, cu pânze sau cu motor, pe care să le conducă singuri. Absolvind cursurile YCRR, aceștia își vor putea împlini visul de a sta la timona unui velier sau a unei bărci cu motor pe care să o conducă fără ajutorul unui navigator "închiriat".
Cursurile de navigație ale YCRR sunt la a doua ediție, dar, datorită numeroaselor solicitări, nu este ex-clus ca să se organizeze și o a treia etapă până la sfârșitul acestui an.
Durata cursurilor este de opt săptămâni, numai în week-end-uri, de vineri după-amiază până duminică la prânz, și se desfășoară în două etape: în primele șase săptămâni, sunt predate cursuri teoretice, iar în ultimele două săptămâni, cursanții au posibilitatea să practice yachting și cursuri de operator radio pe ambarcațiunile YCRR, la Eforie Nord.
La sfârșitul celor opt săptămâni, cursanții susțin un examen practic, pe mare, cu Autoritatea Navală Română, care le eliberează brevetul de navigator recunoscut interna-țional. Absolvenții cursurilor pot deveni membri ai Yacht Clubului Regal Român, alăturându-se astfel unor personalități precum MS Regele Mihai I, Prințul Dimitrie Sturdza, Sergiu Celibidache, Adrian Sârbu, George Copos sau Constantin Bălăceanu-Stolnici.
vvv
Istoria YCRR începe în anul 1921, odată cu înființarea Yacht Clubului Român, al cărui scop declarat era crearea și dezvoltarea sporturilor nautice în România. În 1924, Yacht Clubul Român a dobândit personalitate juridică, iar regele Ferdinand I a devenit Comodorul Clubului. Tot atunci, clubul și-a schimbat titulatura, numindu-se Yacht Club Regal Român.
Din 1936, YCRR devine, prin Legea de organizare a Ministerului Aerului și Marinei, reprezentantul oficial al României în competițiile nautice internaționale și organismul de legătură cu organizațiile similare din străinătate.
În 1937, sediul clubului s-a mutat de la Constanța la București. YCRR număra la acea dată peste 200 de membri și dispunea de baze la Eforie, Mamaia și în București, pe lacurile Herăstrău și Snagov.
După o serie de succese spor-tive pe plan internațional, activitatea YCRR a fost suspendată de începerea celui de-Al Doilea Război Mondial, reluându-se abia după căderea comunismului în România.
În anul 1999, clubul a fost reactivat din inițiativa unor entuziaști, iar în anul 2002, Majestatea Sa Regele Mihai I de România a acceptat solicitarea clubului de a-și relua vechile prerogative de Comodor.
În acest moment, clubul a revenit la vechile însemne și la denumirea de Yacht Club Regal Român.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 17 August 2009
Stire din Diverse : Blitz
Pagina a fost generata in 1.6666 secunde