Strălucirea mașinilor de lux pălește în fața crizei

958
Strălucirea mașinilor de lux pălește în fața crizei - ee41631df54898d36ba32e583a1da09f.jpg
La prima vedere, pare cea mai bună ofertă din univers: un Maserati Granturismo Coupe, cu nici 7.000 kilometri la bord, cu un motor de neam prost, de 4,2 (420 CP), pentru doar 9.000 euro. Aceiași bani pe care îi plătești pentru un Logan mai de doamne-ajută. Oferta a fost postată la 1 iunie, pe un site specializat. Înainte de a cădea pradă entuziasmului, mai citești o dată oferta și dai de cele două cuvinte magice: predare leasing. Și aici se rupe filmul… "s-au plătit deja 68.000 euro, mai sunt 50 de rate a câte 2.000 euro/lună, fără valoare reziduală". Adică încă 100.000 euro. Mă întreb, ce salariu trebuie să ai, ca o firmă de leasing să accepte să îți vândă o astfel de mașină? Probabil vreo 5.000 euro/lună, venit net.
Piața second-hand este plină de astfel de oferte de lux. Ferrari-uri, X5-uri, Rolls Royce-uri și Maybach-uri sunt scoase la vânzare de șmecherii cărora nu le mai merg șmecheriile. Nu vă gândiți că am asocia brand-urile enumerate mai sus cu afaceri dubioase, însă profilul șoferului de mașină mai scumpă de 50.000 euro e destul de comun (în România): patron la firmă cu unic angajat, cu o carte de muncă pe care la rubrica "Venit net" scrie "Toți banii".
Dealerii de mașini de lux au resimțit din plin criza financiară, piața de profil înregistrând un declin puternic, de 53%, în perioada ianuarie – mai 2009, până la 60 de unități (față de 129 în intervalul similar din 2008), potrivit datelor publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor (DRPCIV).
Din totalul mașinilor de lux înmatriculate, 37% (22 de unități) au fost noi și 63% (38 de unități) au fost rulate.
Mărcile de lux înregistrate în primele cinci luni au fost Bentley (9 mașini noi și 15 rulate), Maserati (6 noi și 10 rulate), Ferrari (5 noi și 2 rulate), Aston Martin (una nouă și cinci second-hand), Lamborghini (4 second-hand), Maybach (unul nou și unul SH) și Rolls Royce (unul SH).
Este o statistică destul de dură, care marchează declinul unei piețe atât de sensibile la efectele crizei financiare. În 2008, piața de profil creștea puternic, cu 88%, față de 2007, până la 269 de unități. Și dealerii constănțeni se confruntă cu o scădere pe segmentul Premium, pe care încearcă să o contracareze cu oferte speciale, după cum s-a putut observa și la ultimul mare târg auto din stațiunea Mamaia.
Modele de lux Mercedes, Audi, Volks-wagen sau BMW pot fi cumpărate cu discount-uri substanțiale, care ajung chiar și la 15.000 euro, în unele cazuri.
Din spusele dealerilor, reducerile mari sunt singura modalitate de a suplini lipsa de lichiditate de pe piață. În același timp, o altă metodă clasică de vânzare este adăugarea de opțiuni în prețul de bază. În cele din urmă, o astfel de perioadă poate fi speculată de cei care dispun de resurse financiare, ei având posibilitatea de a-și cumpăra o mașină full-option la prețul pe care l-ar fi plătit pentru versiunea standard, în trecut.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9533 secunde