Concurs Taxa de primă înmatriculare nu se elimină… dar măcar se reduce

417

Articole de la același autor

Cine se așteaptă că de la anul va putea să își cumpere o mașină nou nouță sau la mâna a doua din străinătate fără a mai plăti taxa de primă înmatriculare se înșeală amarnic, întrucât aceasta nu va fi eliminată, contrar tuturor zvonurilor care au circulat în ultima perioadă. Decizia menținerii taxei de primă înmatriculare a fost luată o dată cu respingerea propunerii de abrogare a acesteia, la mijlocul lunii septembrie, atât de către plenul Senatului, cât și de către Co-misia pentru buget-finanțe din Senat.
Totuși există și o veste bună, respectiv aceea că de anul viitor cuantumul taxei va fi redus. Și asta nu datorită bunăvoinței guvernanților, ci datorită faptului că taxa nu se va mai calcula la cursul înregistrat - data de 1 octombrie 2006, când un euro costa 3,5334 lei, ci la cel din data de 1 octombrie 2007, când un euro costa 3,3515 lei, aspect prevăzut clar în normele Codului Fiscal. De asemenea, un al doilea factor care va determina scăderea taxei de primă înmatriculare este reducerea valorii coeficienților luați în calcul la stabilirea cuantumului taxei.
Însă, nici de această dată inițiativa nu aparține guvernanților, ci Comisiei Europene. Partea mai puțin bună în acest caz este că până la ora actuală nu s-a decis care vor fi noile valori, reprezentanții români așteptând și acum un răspuns favorabil din partea reprezentaților Comisiei Europene cu privire la forma propusă.
De asemenea, mai trebuie subliniat faptul că, în ciuda așteptărilor, datorită în primul rând lentorii cu care se derulează corespondența între România și Comisia Europeană, taxa redusă nu va putea fi plătită de la 1 ianuarie, ci probabil abia din al doilea trimestru din 2008.
Și totuși, până când lucrurile se vor clarifica în totalitate, nu trebuie uitat că o reducere, fie ea oricât de mică, rămâne o reducere, chiar dacă ne vom bucura de ea când probabil nu va mai conta.

Noile valori propuse Comisiei Europene
Coeficient cilindree:
Euro 4:
0-1600cmc = 0.12 Euro
1601-2000cmc = 0.27 Euro
2001-2500cmc = 0.38 Euro
2501-3000cmc = 0.54 Euro
> 3001cmc = 0.77 Euro
Euro 3:
0-1600cmc = 0.86 Euro
1601-2000cmc = 1.10 Euro
2001-2500cmc = 1.30 Euro
2501-3000cmc = 1.50 Euro
> 3001cmc = 1.70 Euro
Euro 2:
0-1600cmc = 3.25 Euro
1601-2000cmc = 3.45 Euro
2001-2500cmc = 3.65 Euro
2501-3000cmc = 3.75 Euro
> 3001cmc = 3.85 Euro

Coeficienți de reducere:


Cine se așteaptă că de la anul va putea să își cumpere o mașină nou nouță sau la mâna a doua din străinătate fără a mai plăti taxa de primă înmatriculare se înșeală amarnic, întrucât aceasta nu va fi eliminată, contrar tuturor zvonurilor care au circulat în ultima perioadă. Decizia menținerii taxei de primă înmatriculare a fost luată o dată cu respingerea propunerii de abrogare a acesteia, la mijlocul lunii septembrie, atât de către plenul Senatului, cât și de către Co-misia pentru buget-finanțe din Senat.
Totuși există și o veste bună, respectiv aceea că de anul viitor cuantumul taxei va fi redus. Și asta nu datorită bunăvoinței guvernanților, ci datorită faptului că taxa nu se va mai calcula la cursul înregistrat - data de 1 octombrie 2006, când un euro costa 3,5334 lei, ci la cel din data de 1 octombrie 2007, când un euro costa 3,3515 lei, aspect prevăzut clar în normele Codului Fiscal. De asemenea, un al doilea factor care va determina scăderea taxei de primă înmatriculare este reducerea valorii coeficienților luați în calcul la stabilirea cuantumului taxei.
Însă, nici de această dată inițiativa nu aparține guvernanților, ci Comisiei Europene. Partea mai puțin bună în acest caz este că până la ora actuală nu s-a decis care vor fi noile valori, reprezentanții români așteptând și acum un răspuns favorabil din partea reprezentaților Comisiei Europene cu privire la forma propusă.
De asemenea, mai trebuie subliniat faptul că, în ciuda așteptărilor, datorită în primul rând lentorii cu care se derulează corespondența între România și Comisia Europeană, taxa redusă nu va putea fi plătită de la 1 ianuarie, ci probabil abia din al doilea trimestru din 2008.
Și totuși, până când lucrurile se vor clarifica în totalitate, nu trebuie uitat că o reducere, fie ea oricât de mică, rămâne o reducere, chiar dacă ne vom bucura de ea când probabil nu va mai conta.

Noile valori propuse Comisiei Europene
Coeficient cilindree:
Euro 4:
0-1600cmc = 0.12 Euro
1601-2000cmc = 0.27 Euro
2001-2500cmc = 0.38 Euro
2501-3000cmc = 0.54 Euro
> 3001cmc = 0.77 Euro
Euro 3:
0-1600cmc = 0.86 Euro
1601-2000cmc = 1.10 Euro
2001-2500cmc = 1.30 Euro
2501-3000cmc = 1.50 Euro
> 3001cmc = 1.70 Euro
Euro 2:
0-1600cmc = 3.25 Euro
1601-2000cmc = 3.45 Euro
2001-2500cmc = 3.65 Euro
2501-3000cmc = 3.75 Euro
> 3001cmc = 3.85 Euro

Coeficienți de reducere:


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.793 secunde