17 marinari români, escrocați de un armator turc, în Alger, sunt păziți de militari înarmați

376
17 marinari români de pe nava "Queen A", aparținând unui armator turc, au apelat la ajutorul Federației Internaționale a Transportatorilor - ITF și al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Românii au declarat că nava a plecat din Argentina și a acostat în portul Alger, din Algeria, unde armatorul a decis să-i trimită acasă fără să le mai plătească salariile pe două luni.

"Armatorul turc și nava respectivă nu sunt la primul scandal de acest gen. Cei 17 români nu sunt singurii care au rămas neplătiți. Situația aceasta ar fi putut fi evitată de firma de crewing Status Marine Services, care i-a recrutat. Noi vom informa Autoritatea Navală Română și, conform legislației în vigoare, Status Marine va trebui să rezolve problema plății salariilor. Niciunul dintre cei 17 marinari nu este membru de sindicat și tocmai de aceea echipajul nu a beneficiat de nicio protecție. Dacă ar fi fost sindicalizați, navigatori nu ar fi ajuns pe nava respectivă, pentru că i-am fi informat despre riscurile care îi așteaptă. În Alger, nu există nicio structură sindicală la care să apelăm pentru a-i ajuta pe români. Echipajul nu poate intra în grevă și nici nu poate refuza debarcarea, întrucât este păzit de militari înarmați" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul SLN. În ultima perioadă, a spus el, alte trei echipaje românești de pe navele unor armatori turci s-au aflat în situații similare, iar vina principală revine firmelor de crewing care le-au recrutat.

Cotidianul "Cuget Liber" a contactat telefonic agenția "Status Marine Services", încercând să obțină și punctul său de vedere. "Ne pare rău, dar nu putem să vă dăm relații. Doamna directoare este plecată. Abia mâine la ora 11 poate fi contactată" - ne-a anunțat, grăbită să scape de noi, vocea de femeie de la capătul firului.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2247 secunde