Aeroportul "Mihail Kogălniceanu", din ce în ce mai important pentru turismul de la malul mării

2072
1
Aeroportul
De când a redevenit operațional, Aeroportul "Mihail Kogălniceanu" aduce turiști din diferite colțuri ale lumii. Din 2008, pe aeroportul constănțean au aterizat curse low-cost pe rutele Constanța - Bologna și Constanța - Pisa, iar în viitorul apropiat o cursă charter Constanța - Tel Aviv va aduce turiști israelieni pe litoralul românesc al Mării Negre. Cele două zboruri ale irlandezilor de la Ryanair pe rutele Constanța - Bologna și Constanța - Pisa s-au dovedit până acum o alegere inspirată, ele funcționând aproape la capacitate maximă. "Vorbim de patru zboruri pe săptămână, care sunt întotdeauna pline - 185 de pasageri în fiecare avion. În 2009 am avut 45.000 de pasageri, în creștere cu 13% față de anul precedent. În același timp, AIMK a marcat o creștere cu 23% a numărului de clienți, în timp ce operatorul TAROM a scăzut cu 8%. Din păcate, nu putem vorbi pe moment de o suplimentare a numărului de curse și nici de introducerea de noi destinații, din cauza faptului că aeroporturile românești au costuri operaționale foarte mari. Noi estimăm că vom încheia anul cu 73,5 milioane pasageri, față de 66 milioane în 2009, însă creșterea va fi în afara României. Aici vom stagna la 45.000 pasageri", a declarat Melisa Corrigan, directorul de marketing al companiei Ryanair, prezentă ieri la AIMK Constanța. Din poziția de lider al segmentului low-cost, Ryanair își permite să negocieze puternic cu aeroporturile interesate și să impună condiții stricte. AIMK Constanța este, de altfel, singurul aeroport din țară care lucrează cu operatorul irlandez, pentru că poate asigura un interval de 25 de minute în care avioanele aterizează și decolează. În prezent, Ryanair are circa 1.100 de rute low-cost și 44 de baze în 160 de aeroporturi din lume. Flota companiei este compusă din 250 de avioane Boeing 737-800, fiind reînnoită odată la trei ani. Costul mediu al unui bilet pentru cursele Ryanair este de 35 euro, cu 13% mai mic față de 2009. Comparativ, prețul mediu al unei curse TAROM este de 130 euro, cu 271% mai mare. "Creșterea segmentului low-cost duce și la o dezvoltare a turismului local din Constanța, datorită numărului mai mare de vizitatori. În plus, noi asigurăm 45 de joburi aici, pe segmentul de turism. Până în 2013 vom continua să creștem, urmând să atingem nivelul de 85 milioane pasageri pe an. Vom continua să discutăm cu cei de aici, pentru a vedea dacă putem introduce curse noi, în următorii ani", a mai spus Melisa Corrigan. Pentru a sărbători succesul curselor Constanța - Bologna și Constanța - Pisa, Ryanair oferă bilete la opt euro, pe toate cursele europene din perioada septembrie - noiembrie 2010. Biletele pot fi rezervate online, până joi, 26 august, la miezul nopții. O nouă cursă charter Constanța - Tel Aviv Destinații ideale ar fi Germania și posibil Spania, spun cei de la Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral - Delta Dunării. În plus, AIMK poartă discuții cu mai multe companii aeriene, pentru curse către Istanbul, Madrid, Barcelona, Roma și Milano. "Un pas important este contractul pentru o cursă charter Constanța - Tel Aviv, care va sosi de două ori pe săptămână, aducând 300 de turiști israelieni la Mamaia. Ei au pus mai multe condiții, printre care existența unor cazinouri mari, cazare la hoteluri cu piscină, prezența circurilor, care sunt interzise în Israel, securitate sporită pe aeroport și multe tururi locale. Cursa va fi operată de TAROM", a declarat Corina Martin, președintele Asociației Litoral - Delta Dunării. Pentru anul în curs AIMK estimează un trafic de 95.000 pasageri, față de 92.000 în 2009. Pâna la finele lunii iulie, 45.000 de pasageri au trecut deja prin aeroportul constănțean. "Avem și câteva proiecte în derulare, cel mai important fiind «acreditarea» pentru spațiul Schengen, un proiect în valoare de 15.000 euro. De asemenea, până la finele anului vom bugeta și proiectul pentru terminalul cargo, a cărui construcție va începe în 2011. Va fi un terminal mic, pentru că piața cargo este încă în dezvoltare aici. Investiția este de circa 200.000 euro", a declarat Bogdan Artagea, directorul AIMK Constanța.

Comentează știrea

Tanti
26 iunie 2013
Ce te faci cu personalul insa?

Ma refer la acele personaje dubioase care vor spaga. In bani sau in natura, dupa apartenenta lor la una din categoriile de mai jos - cand sunt in uniforma si lucreaza pt Min. de Interne, insinueaza nereguli cu pasaportul tau; - cand sunt la controlul de securitate si confisca tot ce e de mancare!! Singurul aeroport in care am fost vreodata, in care se confisca tot ce e comestibil, inclusiv laptele bebelusilor! Ah da si unde se face un control abuziv, care devine pipait, inclusiv daca esti in varsta. Am asistat o data la o scena in care sotul unei doamne s-a enervat vazand pipaiala la care era supusa sotia lui de o "controloare". INADMISIBIL atata nesimtire si sfidare din partea unui personal platit din taxele contribuabililor!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8826 secunde