Afacerile cu haine purtate, tot mai profitabile. Românii, mari amatori de second-handuri!

1937

Articole de la același autor

Suntem prea săraci sau ne place să reciclăm lucruri uzate din grijă pentru mediu? Preferăm articole de brand sau nu contează cu ce ne îmbrăcăm? Imaginea străzii constănţene este grăitoare şi vorbeşte de la sine despre un amalgam al sărăciei şi opulenţei. Iar înmulţirea magazinelor second hand denotă profitabilitate.

Constanţa nu diferă de alte oraşe din ţară când ne referim la magazinele second-hand. La fiece colţ de stradă sau cartier este imposibil să nu vezi un magazin de haine purtate. Sunt o necesitate în vremuri de recesiune şi o modalitate de a găsi chilipiruri la produse aproape noi. Constănţenii fie nu au putere de cumpărare, fie preferă magazinul de la parterul blocului din comoditate şi cine ştie, poate găseşte ceva care sigur îi trebuie. După tipul afacerii, deschiderea unui magazin second hand nu implică prea multă bătaie de cap. Ai nevoie de firmă pentru codul CAEN 4779, un spaţiu comercial cu vad şi de mulţi saci de haine pe care, fie îi cumperi direct din depozit, en-gros la 4 lei/kg sau gata sortate la saci de 15-20 de kg sau la baloţi de 25-50 de kg la preţuri care variază între 10 lei şi 200 de lei pe sac. Pe Internet este o adevărată piaţă a produselor folosite. De la haine, la mobilă, la cărucioare pentru copii sau pantofi, găseşti tot ce vrei la preţuri de nimic. Hainele cumpărate le duci la curăţătorie şi le pui pe umeraşe pentru vânzare. „Am vândut într-un astfel de magazin mulţi ani. Erau foarte căutate prin anii 90, iar acum sunt peste tot. Mai găseşti şi lucruri bune, dar în general nu sunt cine ştie ce. Acum şi patronul unui astfel de magazin ar trebui să facă o triere, să nu pună la vânzare toate vechiturile roase de timp şi de purtare. Dar când banul dictează, nu mai ţine nimeni cont de calitatea produselor comercializate”, ne-a spus Mariana P. o fostă vânzătoare într-un magazin second-hand.







Magazinele second-hand se întrec în promoţii

Pentru a atrage clienţii, patronii magazinelor second-hand oferă promoţii atractive pentru a-şi vinde marfa. Spre exemplu, într-un magazin de pe bulevardul Tomis este oferta „preţul zilei 10 lei”. Două mămici căutau prin maldărul de lucruşoare pentru copii, care aveau preţuri cuprinse între 1 leu şi 3 lei pentru articolele mici, cum ar fi ciorapi sau bluziţe. „Am găsit şi şosete bune, şi maiouri care pot fi purtate. Cu 10 lei am umplut coşul. Am trei copii şi doar soţul lucrează. Nu ne permitem lucruri noi că nu ne ajung banii. Când iau alocaţia cumpărăm de mâncare, de haine noi nu mai ajung. Nu mă deranjează să cumpăr haine second. Le iau, le spăl şi sunt foarte bune”, a povestit Angela o clientă a magazinului.

Revenind la astfel de afaceri, reprezentanţii din domeniu spun că vânzările au crescut anul acesta cu aproape 50% şi pe fondul pandemiei care a înjumătăţit puterea de cumpărare.



Un singur magazin din Tomis II a vândut luna trecută marfă în valoare de 13.500 de lei. „Vânzările merg bine. Parcă tot mai multă lume ne calcă pragul în ultimul timp. Avem haine aduse din Marea Britanie şi Austria, suntem importatori direcţi. Avem un client de la care cumpărăm şi suntem prima mână, nu luăm de la intermediari sau din depozit. Avem şi produse noi de firmă cu etichetă, care nu mai sunt de actualitate. Colecţiile nu se mai schimbă la fel ca înainte dar pot spune că avem produse de calitate. Nu vindem chiar orice”, ne-a declarat Nineta Postole, administratorul unui magazin second-hand.



Aşadar, este posbil ca scumpirile care se anunţă la facturile de gaze şi electricitate să crească şi mai mult profitabilitatea magazinelor produselor la mâna a doua.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.5534 secunde