Armatorii francezi caută cadeți români
Articole de la același autor
Shipping-ul francez a descoperit piața forței de muncă marinărești în anul 1992, prin intermediul companiei de crewing Arpinav, din Constanța. Aceasta a fost înființată de comandantul de cursă lungă Dan Urecheanu, stabilit în Franța înainte de Revoluția din Decembrie 1989.
De atunci și până în prezent, numărul navigatorilor români care muncesc pe navele companiilor franceze a crescut an de an. În 2010, spre exemplu, Arpinav a asigurat contracte de îmbarcare pentru circa 1.500 de ofițeri și nebrevetați români, cu acești armatori.
Rezervorul de navigatori al României a intrat și în atenția crewing-ului francez. Compania V.Ships France SAS, care colaborează de câțiva ani cu Arpinav, asigură locuri de muncă pentru 80 de comandanți, șefi mecanici, ofițeri și nebrevetați români.
Jean Desitter și Jerome Balay, reprezentanții lui V.Ships France, s-au aflat timp de trei zile la Constanța pentru a explora, printre altele, posibilitatea de a asigura cadeți pentru armatorii francezi.
"Prezența noastră aici este determinată de intenția de a mări numărul de ofițeri români din flota specializată în transportul de gaze lichefiate și produse chimice. Suntem conștienți că e nevoie să întreținem rezerva de ofițeri a flotei pe care o reprezentăm și de aceea vom pregăti și cadeți" - au declarat ei, pentru cotidianul "Cuget Liber".
Oaspeții au afirmat că interesul armatorilor francezi pentru ofițerii români are la bază profesionalismul acestora, dar și înrudirea culturală. Aceasta influențează pozitiv relațiile de muncă. Cultura latină este un argument decisiv în competiția navigatorilor români, cu cei ruși, ucraineni, polonezi, bulgari sau asiatici, pe piața shipping-ului francez.
Din păcate, V.Ships France nu are vești bune pentru studentele care vor să-și facă o carieră pe mare. "În flota franceză sunt ofițeri femei, dar bărbații au prioritate pe tancurile petroliere, pe navele LPG și LNG. Femeile sunt mai prezente pe navele port-container și pe bulk-carriere." Ieri, managerii francezi au vizitat instituțiile de învățământ marinăresc, din Constanța.
De atunci și până în prezent, numărul navigatorilor români care muncesc pe navele companiilor franceze a crescut an de an. În 2010, spre exemplu, Arpinav a asigurat contracte de îmbarcare pentru circa 1.500 de ofițeri și nebrevetați români, cu acești armatori.
Rezervorul de navigatori al României a intrat și în atenția crewing-ului francez. Compania V.Ships France SAS, care colaborează de câțiva ani cu Arpinav, asigură locuri de muncă pentru 80 de comandanți, șefi mecanici, ofițeri și nebrevetați români.
Jean Desitter și Jerome Balay, reprezentanții lui V.Ships France, s-au aflat timp de trei zile la Constanța pentru a explora, printre altele, posibilitatea de a asigura cadeți pentru armatorii francezi.
"Prezența noastră aici este determinată de intenția de a mări numărul de ofițeri români din flota specializată în transportul de gaze lichefiate și produse chimice. Suntem conștienți că e nevoie să întreținem rezerva de ofițeri a flotei pe care o reprezentăm și de aceea vom pregăti și cadeți" - au declarat ei, pentru cotidianul "Cuget Liber".
Oaspeții au afirmat că interesul armatorilor francezi pentru ofițerii români are la bază profesionalismul acestora, dar și înrudirea culturală. Aceasta influențează pozitiv relațiile de muncă. Cultura latină este un argument decisiv în competiția navigatorilor români, cu cei ruși, ucraineni, polonezi, bulgari sau asiatici, pe piața shipping-ului francez.
Din păcate, V.Ships France nu are vești bune pentru studentele care vor să-și facă o carieră pe mare. "În flota franceză sunt ofițeri femei, dar bărbații au prioritate pe tancurile petroliere, pe navele LPG și LNG. Femeile sunt mai prezente pe navele port-container și pe bulk-carriere." Ieri, managerii francezi au vizitat instituțiile de învățământ marinăresc, din Constanța.
Articole din aceeași secțiune
Vineri, 08 Octombrie 2010
Vineri, 08 Octombrie 2010
Joi, 07 Octombrie 2010