Au salvat de la moarte un marinar român

458
2
Au salvat de la moarte un marinar român - adrianmihalcioiusinorriemcvica3-1344364836.jpg

"Domnule Mihălcioiu, vă mulțumesc mult pentru ajutorul acordat fratelui meu Costică Șerban; vă voi fi toată viața recunoscătoare dumneavoastră și tuturor celor din cadrul ITF care l-au ajutat și nu ați rămas indiferenți la problema noastră. Încă o dată multe, multe mulțumiri și foarte multă sănătate; sunteți niște oameni deosebiți. El (Șerban Costică - n.n.) este acum în spital, în Papua Noua Guinee și a început să mănânce, iar eu îl aștept curând acasă. Cu respect, Ionelia Lungu."

Viața fitter-ului Costică Șerban a atârnat de un fir de ață, care s-ar fi rupt de nu i-ar fi sărit în ajutor Federația Internațională a Transporta-torilor și Sindicatul Liber al Navigatorilor.
Pe data de 30 iulie, marinarul era grav bolnav. Se afla la bordul navei "Konstantinos A", sub pavilion Grecia, un bulk carrier 71.550 tdw, construit în 1995. Vasul era în marș spre Australia și, de opt zile, românul se simțea rău. Se topea văzând cu ochii; nu putea mânca, nu putea bea nimic și vomita într-una.
Comandantul i-a dat telefon surorii marinarului, Ionelia Lungu, întrucât aflase că este asistentă medicală într-un spital. I-a relatat despre suferințele fratelui și i-a cerut sfatul. Aceasta i-a explicat ce e de făcut, dar nu a mai fost contactată după convorbire.
În dimineața zilei de 2 august a sunat-o chiar fratele ei, să-i spună că se simte foarte, foarte rău. I-a comunicat că la bord nu a primit niciun tratament, pentru că pe navă nu există asistență medicală, iar comandantul nu a solicitat ajutorul de la uscat, întrucât armatorul nu vrea să piardă bani.
Pe 2 august nava a trecut pe lângă Papua Noua Giunee, iar bolnavul a fost izolat, fiind chipurile suspect de hepatită. S-ar fi putut solicita ajutorul Gărzii de Coastă pentru
a-l prelua și transporta la un spital, dar comandantul nu a făcut-o.
Mai erau patru zile de marș până în Australia. Românul se simțea tot mai rău, dar era lăsat, practic, să moară cu zile. Armatorului îi păsa mai mult de banii săi, decât de viața marinarului.
Atunci, Ionelia Lungu a decis să apeleze la ITF. Căutând pe Internet, a dat de numele Norrie McVicar, președintele Offshore Task Force Group, căruia i-a solicitat ajutorul.
La rândul lui, McVicar i-a contactat pe Dean Summers, coor-donatorul Inspectoratului ITF Australia, și pe Adrian Mihălcioiu, președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor și inspector ITF - România.
În urma intervențiilor acestora, Costică Șerban a fost preluat de la bordul lui "Konstantinos A" și internat într-un spital din Papua Noua Guinee. Acum se află în afara oricărui pericol.
Românul are 52 de ani și este navigator vechi. Nu suferea de nicio boală. Se bănuiește că starea lui s-a înrăutățit după ce a băut apă provenită dintr-unul din tancurile de apă potabilă ale navei. În vechime, astfel de îmbolnăviri erau destul de frecvente. Ele s-au rărit în vremurile navigației moderne.
Întâmplarea de față ridică numeroase semne de întrebare în privința navei, comandantului și armatorului. Este de-a dreptul scandalos că o navă de mare tonaj, angajată în voiajuri lungi, nu dispune de strictul necesar pentru acordarea asistenței medicale de prim ajutor. Faptul că, din rațiuni financiare, armatorul și comandantul nu au solicitat imediat ajutor autorităților din Papua Noua Giunee, lăsând marinarul să se chinuiască, este un act inuman, care ar trebui con-damnat de comunitatea shipping-ului internațional. Fără solidaritatea marinărească, fără sprijinul ITF și SLN, probabil că românul nu ar mai fi rămas în viață până în Australia.



Comentează știrea

Sorin
8 august 2012
Incompetenta sau reavointa?

Comandantul navei ar fi trebuit sa contacteze imediat centrul medical CIRM de la Roma. Este un centru specializat pentru consiliere medicala si consultatii on line a navelor indiferent de pavilion si pozitie. Pe baza datelor transmise de la nava se pune disgnosticul si se dau indicatii pentru tratamentul la bord pana la evacuare sau vindecare. In ziua de azi avem la bord telefon, internet, mail si la bordul navei, asa ca se pot transmite si fotografii sistemul fiind foarte eficient iar medicii de la CIRM foarte eficienti si profesionisti. Exista si sistemul mutuale de asistenta intre nave ( AMVER ) si in caz de nevoie centrul de coordonare poate sa identifice si sa dirijeze cea mai apropiata nava care detine facilitati medicale. La bordul navei trebuie sa existe o farmacie dotata dupa standarde internationale si medicatia se stabileste de catre CIRM. Compania de navigatie trebuie sa prevada proceduri clare pentru astfel de cazuri. Deci asistenta medicala specializata este asigurata si pe mare. Tot acest mecanism este declansat de la nava. Sa astepti 8 zile pana sa actionezi este dovada de iresponsabilitate si lipsa de profesionalism.

Viorel
8 august 2012
Pentru Sorin

Ai perfecta dreptate dar problema este doar rea vointa si salvarea finantelor companiei. Un elicopter costa de ordinul zecilor de mii de dolari iar daca asigurarea P&I nu este una de calitate, nu despagubea si armatorul ar fi platit nota. Comandantii de acest gen in loc sa sune la salvare suna la armator sa vada daca ii da voie sa actioneze iar cum pe acestia ii doare in cot (majoritatea nu toti) de oameni si la buzunar de bani, iti dai seama. Comandantii de acest fel sunt cirpe cu care toti isi fac pantofii. Hai bafta si mercy de informatii. Sper ca macar ai nostri sa bage la cap.

Articole din aceeași secțiune

Miercuri, 08 August 2012
Stire din Economie : Curs BNR: 3,6714 lei/dolar
Miercuri, 08 August 2012
Stire din Economie : Profit record pentru Petrom!
Pagina a fost generata in 2.3772 secunde