Băncile au finanțat facturi de 1,4 milioane euro, în 2009

353
Băncile au finanțat facturi de 1,4 milioane euro, în 2009 - d20936a9c4bdbf45123fa97a1bcb6bdf.jpg
Recesiunea i-a determinat pe managerii români să caute surse alternative de finanțare, pe care le-ar fi ignorat în perioada de aur a creditării. Factoringul intern (finanțarea facturilor) a câștigat teren, pe fondul creșterii întârzierilor la plată.
"Numărul societăților comerciale care apelează la aceste servicii a crescut, pentru că astfel își pot rezolva problemele de lichiditate, generate de extinderea termenelor de plată contractuale", a declarat, pentru Cuget Liber, Simona Camelia Hajal, șeful departamentului Factoring al Băncii Comerciale Române (BCR).
Factoringul este un produs care se adresează exportatorilor și importatorilor, dar și firmelor care au relații comerciale cu parteneri de pe teritoriul țării.
Potrivit datelor publicate în luna aprilie de Factors Chain International, piața factoringului din România s-a ridicat la 1,4 milioane euro, în 2009. Comparativ, statele dezvoltate au înregistrat rezultate de câteva sute de ori mai mari: Franța – 128 milioane euro, Italia – 124 milioane euro, Spania – 104 milioane euro.
"În România, cel mai ridicat ritm de creștere a tranzacțiilor a fost înregistrat pe plan intern. În 2009, piața locală a crescut la aproape un milion euro", mai spune Simona Camelia Hajal.
Bancherul mai subliniază că factoringul nu este un produs de criză și că, odată cu depășirea contextului economic actual, va înregistra valori din ce în ce mai mari.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.3966 secunde