Băncile blochează conturile clienților "necunoscuți"

432
Băncile blochează conturile clienților

Articole de la același autor

Ieri a fost ultima zi în care clienții băncilor autohtone, persoane fizice și juridice, au putut să își actualizeze datele personale. Cei care nu au făcut încă acest lucru trebuie să se grăbească, altfel riscă să le fie blocate conturile.

Banca Comercială Română (BCR) a anunțat că în cazul clienților activi, care nu și-au actualizat datele personale, va face această operațiune înainte de a presta orice alt serviciu.
Cei de la Raiffeisen Bank au prelungit termenul limită până pe data de 9 aprilie.
Clienții Bancpost își mai pot actualiza datele personale până pe 3 aprilie. "După această dată, conturile vor fi blocate, urmând să fie deblocate imediat ce clientul vine la sediul băncii și completează formularul", spune un consultant de la serviciul de asistență telefonică a BP.
Alte bănci, cum ar fi UniCredit Țiriac sau Transilvania au ales să respecte termenul de 31 martie.
Actualizarea datelor se face conform regulamentului Băncii Naționale a României (BNR) privind "cunoașterea clientelei" și nu durează decât 10 – 15 minute, posibil și mai mult dacă nu știți să scrieți sau să citiți.
"Tot ce trebuie să facă clientul este să vină la sediul oricărei agenții, cu un buletin de identitate și, unde este cazul, cu datele firmei. Altfel, accesul la conturi va fi restricționat", explică un reprezentant al Alpha Bank Constanța.
Blocarea conturilor este mai mult o măsură coercitivă, un "stimulent" potent, întrucât regulamentul băncii centrale nu prevede acest lucru.
Pe formular va trebui să treceți numele și prenumele, data și locul nașterii, CNP-ul, adresa, numerele de telefon, adresele de e-mail, cetățenia, ocupația sau funcția publică.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7714 secunde