Căile ferate române intră în reformă
234
Articole de la același autor
Cum vrea statul să spargă blocajul financiar
25 Februarie 2017
Daewoo vinde în grabă, pentru a se salva de la faliment
15 Martie 2017
Populația va declara toate bunurile și veniturile la Fisc, în vederea impozitării globale
18 Februarie 2017
Primăria Constanța a stabilit un record absolut
11 Martie 2017
Fiscul vinde terenuri, autovehicule și ambarcațiuni la preț de chilipir
10 Februarie 2017
Camera Deputaților a aprobat prin vot final, la data de 14 martie, înființarea Autorității de Reformă Feroviară (ARF). Astfel, a fost aprobat proiectul Legii pentru aprobarea OUG nr. 62/2016 privind înființarea Autorității de Reformă Feroviară.
În atribuțiile noii autorități intră, printre altele:
- "stabilirea și implementarea măsurilor necesare pentru concentrarea rețelei de transport feroviar pe o rețea care poate fi administrată eficient de către operatorul de infrastructură feroviară, astfel cum aceasta va rezulta din strategia de eficientizare care va fi elaborată în acest sens";
- "achiziționarea de material rulant destinat prestării serviciilor publice de transport public feroviar pe care le va pune la dispoziția operatorilor de servicii numai pe bază de proceduri aprobate prin HG, pe bază de criterii de transparență și vizibilitate, care să asigure o piață competitivă în domeniul feroviar".
Ministerul Transporturilor a propus înființarea ARF având în vedere faptul că România a aprobat Master Planul General de Transport, reprezentând una dintre condiționalitățile ex-ante pentru a beneficia de fonduri structurale destinate infrastructurii de transport feroviar.
De asemenea, ministerul de resort a motivat decizia înființării ARF ținând de cont de faptul că România trebuie să implementeze conform Master Planului General de Transport aprobat reforma în sectorul feroviar orientată pe patru direcții de acțiune precum:
- restructurarea rețelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o rețea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreținere, mentenanță și reparații curente să fie orientată pentru o rețea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic;
- atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitații organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar;
- introducerea indicatorilor de performanță care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate;
- introducerea unor programe de eficientizare a activităților desfășurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru CFR SA, care trebuie să fie implementate de o structură specializată organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017