Cargoul "Memel", la un pas de dezastru

488

Articole de la același autor

Nava "Memel", sub pavilion Antigua, este eroina unui nou eveniment naval. Sâmbătă, 28.07.2007, la ora 10,30, cargoul de 99,9 m lungime și 12,8 m lățime, încărcat cu 3.861,4 tone metrice de MDF (material lemnos cu densitate medie), a ieșit din portul Constanța.
În jurul orei 13,15, în timp ce se afla travers de Mangalia, nava s-a canarisit (înclinat) cu 7 grade la tribord. La prima vedere, incidentul se datorea-ză încărcării defectuoase a mărfii.
Comandantul navei a luat hotărârea de a reveni în port. Cargoul a acostat la cheul danei 131, la ora 17. Ofițerii din cadrul Căpităniei Constanța vor investiga cauzele evenimentului.
Dacă ipoteza privind încărcarea defectuoasă a mărfii se va confirma, vor trebui stabiliți vinovații pentru pierderile înregistrate de armatorul "Siegfried Bojen GMBH". Pentru aceasta, va trebui găsit răspunsul la mai multe întrebări. A fost încărcată nava peste capacitate? S-au utilizat echipe de docheri specializați pentru această operațiune ori s-au folosit neprofesioniști, plătiți la negru? Conducerea navei a supravegheat încărcarea corectă și amararea mărfii? Autoritățile portuare au verificat modul în care a fost încărcată nava, înainte de a aviza plecarea?
De-a lungul anilor, portul Constanța s-a confruntat cu numeroase situații în care autoritățile portuare au închis ochii atunci când navele au fost supraîncărcate.

Nava "Memel", sub pavilion Antigua, este eroina unui nou eveniment naval. Sâmbătă, 28.07.2007, la ora 10,30, cargoul de 99,9 m lungime și 12,8 m lățime, încărcat cu 3.861,4 tone metrice de MDF (material lemnos cu densitate medie), a ieșit din portul Constanța.
În jurul orei 13,15, în timp ce se afla travers de Mangalia, nava s-a canarisit (înclinat) cu 7 grade la tribord. La prima vedere, incidentul se datorea-ză încărcării defectuoase a mărfii.
Comandantul navei a luat hotărârea de a reveni în port. Cargoul a acostat la cheul danei 131, la ora 17. Ofițerii din cadrul Căpităniei Constanța vor investiga cauzele evenimentului.
Dacă ipoteza privind încărcarea defectuoasă a mărfii se va confirma, vor trebui stabiliți vinovații pentru pierderile înregistrate de armatorul "Siegfried Bojen GMBH". Pentru aceasta, va trebui găsit răspunsul la mai multe întrebări. A fost încărcată nava peste capacitate? S-au utilizat echipe de docheri specializați pentru această operațiune ori s-au folosit neprofesioniști, plătiți la negru? Conducerea navei a supravegheat încărcarea corectă și amararea mărfii? Autoritățile portuare au verificat modul în care a fost încărcată nava, înainte de a aviza plecarea?
De-a lungul anilor, portul Constanța s-a confruntat cu numeroase situații în care autoritățile portuare au închis ochii atunci când navele au fost supraîncărcate.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.4476 secunde