Cea mai bună măsură anti-criză este menținerea clienților existenți

375
Cea mai bună măsură anti-criză este menținerea clienților existenți - b09fb8bf40557643eb5d1d7982b75f02.jpg

Articole de la același autor

Majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii autohtone au fost nevoite să își reducă cheltuielile, pentru a face față crizei. Le-a fost totuși mai ușor, pentru că sunt mai mici și mai flexibile decât firmele mari. În acest an, cele mai importante măsuri luate de antreprenori au fost reducerea cheltuielilor administrative (71,9%) și diminuarea investițiilor (57,5%), potrivit unui studiu realizat de Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru IMM-uri (AIPPIMM).
Peste 42% dintre manageri au renegociat contractele cu furnizorii, în timp ce 31,6% au disponibilizat personal, 22,4% au redus salariile, 21,1% au închis liniile de business neprofitabile iar 16,2% au redus producția.
În aceste condiții, doar 3,1% dintre IMM-urile românești așteaptă un profit mult mai mare față de anul trecut, potrivit AIPPIMM. 41,7% dintre manageri estimează exact contrariul, un profit cu mult mai scăzut, în timp ce 25% consideră că vor avea câștiguri puțin mai mici decât cele din 2008. De asemenea, în jur de 14% dintre IMM-uri vor încheia anul 2009 cu un profit puțin mai mare față de cel obținut anul trecut.
"În această perioadă, cea mai bună politică pentru a reduce efectele crizei pare a fi menținerea clienților deja existenți. În acest domeniu se investește cel mai mult. De asemenea, perioada de criză duce și la dezvoltarea și lansarea de noi produse, cei mai mulți manageri sus-ținând că nevoia i-a ajutat să găsească noi idei de afaceri", a declarat, pentru Cuget Liber, Dumitru Nancu, vicepreședintele AIPPIMM.
În legătură cu măsurile anunțate pentru 2010, peste 50% dintre manageri sunt de acord cu creșterea salariului minim pe economie, în timp ce 38,6% se declară împotriva acestui lucru. În plus, peste 50% dintre patronii de IMM nu sunt de acord cu creșterea TVA sau a cotei unice de impozitare.
"Referitor la impozitul minim, în jur de 50% dintre manageri consideră că au fost afectați de introducerea sa, în timp ce 10% nu pot aprecia exact efectele «forfetarului»", mai spune Dumitru Nancu.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.7141 secunde