Cerealele țin pe linia de plutire traficul de pe canalele navigabile

173
În primele zece zile din luna martie, traficul realizat pe canalul Dunăre-Marea Neagră a fost de 623.202 tone capacitate. 487 de nave au tranzitat canalul, fiind efectuate 269 de ecluzări. Traficul se înscrie în trendul primelor două luni din 2009, media înregistrată fiind de circa 1,8 milioane tone capacitate, potrivit datelor CN "Administra-ția Canalelor Navigabile" (ACN) Constanța.
Astfel, în ianuarie, traficul pe canal a fost de 1.844.980 tone capacitate, 1.330 de nave traversând canalul și fiind efectuate 631 de ecluzări.
În februarie, traficul a crescut ușor, până la circa 1,9 milioane tone capacitate (1.514 tranzitări, 751 ecluzări).
Potrivit ACN, cauza principală a diminuării traficului o reprezintă reducerea activității combinatului siderurgic de la Galați. Din același motiv, traficul extern a avut o pondere mai mare, pe fondul exporturilor de cereale dinspre Ungaria și Serbia și importului de minereuri de cocs spre Serbia, Ungaria și Austria.
Cele mai transportate mărfuri au fost cerealele (598.373 tone, 234,7% din plan, la finele lunii februarie), combustibilii solizi (429.382 tone, 197,9% din plan pe primele două luni din 2009) și minereurile de fier și fierul vechi (174.814 tone).
Principalii transportatori pe canal, în perioada ianuarie-februarie, au fost CNFR Navrom Galați și Romnav Brăila (la intern), MAHART Ungaria și UDP Ucraina (la extern), plus transportatorii de pietriș și nisip Lufadori, Canal Service și Dunav Shipping.
Pentru următoarele două luni, ACN Constanța estimează un trafic constant de cereale, dublate de reluarea aprovizionării stocurilor de minereuri de cărbuni de la Sidex Galați.

Investiții din alocații bugetare, în 2009
1. Consolidarea și protecția malurilor pe canalele Dunăre-Marea Neagră și Poarta Albă-Midia Năvodari
2. Reactualizarea studiului de fezabilitate pentru amenajarea râului Argeș

Investiții din surse proprii
1. Reabilitarea instalațiilor și echipamentelor din ecluze
2. Reabilitarea căii de rulare la podul rulant de la stația de pompare de la Cernavodă
3. Reabilitarea podului de la km51 al canalului Dunăre-Marea Neagră

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.1902 secunde