Constructorii de nave sud-coreeni au obținut 58% din comenzile pieței mondiale
Articole de la același autor
Doliu în shipping-ul românesc. Comandantul de cursă lungă Constantin Șuteu a pornit spre Eternitate
20 Octombrie 2021
Salariaţii de la CELCO care se vaccinează primesc o primă în valoare de o mie de lei
23 Octombrie 2021
SNC a lansat la apă cel de-al treilea tanc de produse petroliere și chimice de 40.000 tdw
18 Octombrie 2021
Îți dorești o carieră pe mare? Histria Shipmanagement te ajută să îți împlinești visul
22 Octombrie 2021
Cine e de vină că marinăria își pierde farmecul? Shipping-ul se îndreaptă spre o nouă criză de ofițeri maritimi! (I)
24 Noiembrie 2021
Pe final de an, piața mondială a construcțiilor de nave este dominată autoritar de șantierele navale din Coreea de Sud. Potrivit publicației „Business Korea”, în noiembrie 2021, acestea au obținut 58% din volumul total al comenzilor de nave noi, ocupând primul loc în topul mondial al constructorilor navali, pentru a doua lună consecutiv. Prețul unitar mediu al navelor comandate constructorilor de nave coreeni a fost de 3,5 ori mai mare decât obținut de constructorii de nave chinezi, deoarece constructorii coreeni s-au concentrat pe nave cu valoare adăugată mare, cum ar fi tancurile de gaze naturale lichefiate.
Coreea de Sud a preluat comenzi însumând 770.000 de tone brute compensate (58%) din cele 1,32 milioane de tone brute compensate comandate la nivel mondial, în luna noiembrie. În aceeași perioadă, China a obținut comenzi însumând 460.000 de tone brute compensate (35%).
De asemenea, Coreea de Sud a depășit China și în ceea ce privește calitatea comenzilor. Prețul unitar mediu al navelor comandate către Coreea de Sud a fost de 123 de milioane de dolari, de 3,5 ori mai mare decât prețul mediu de 35 de milioane de dolari al navelor comandate constructorilor chinezi.
Comenzile de nave cumulate la nivel mondial din ianuarie până în noiembrie 2021 au ajuns la 45,7 de milioane de tone brute compensate, în creștere cu 138% față de 18,97 milioane de tone brute compensate cu un an mai devreme. China s-a clasat pe primul loc, cu un aport de comenzi de 21,92 de milioane de tone brute compensate (918 nave și 49%), urmată de Coreea de Sud, cu 16,96 milioane de tone brute compensate (397 de nave și 38%) și Japonia, cu 3,93 milioane de tone brute compensate (203 de nave și 9%).
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Duminică, 26 Septembrie 2021
Marţi, 27 Iulie 2021
Vineri, 09 Iulie 2021