Constructorii navali din Ucraina fac presiuni asupra guvernului
Articole de la același autor
Doi tineri întreprinzători din Constanța fabrică șervețele umede pentru Europa și Africa
15 Iulie 2013
Noua structură a Finanțelor Publice în regiunea de Sud-Est
05 August 2013
Constanța, prima înfrângere în fața regionalizării
25 Iulie 2013
GARDA FINANCIARĂ și VAMA vor fi DESFIINȚATE!
10 Iunie 2013
Constanța e în pericol să ajungă anexa "regiunii Galați"
18 Iulie 2013
Industria navală din Ucraina a pierdut din competitivitate atât pe piața internă, cât și pe cea externă. Suferința ei este generată de aceleași probleme care afectează și industria navală din Uniunea Europeană: creșterea prețului oțelului, creditarea insuficientă și lipsa sprijinului guvernamental.
În prezent, șantierele navale ucrainene lucrează la 15 - 30% din capacitatea de producție, iar contribuția sectorului la produsul industrial național a scăzut de la 5% la 1%. O serie de mari companii sunt în dificultate financiară sau aproape de faliment. Câteva șantiere navale sunt deținute de brand-uri din Uniunea Europeană, dar produsele lor au valoare adăugată mică (spre exemplu: corpuri de navă care urmează să fie armate în șantierele din Europa).
Constructorii de nave din Ucraina fac presiuni asupra guvernului pentru adoptarea unor măsuri de susținere a construcției de nave complete.
În septembrie 2012, Parlamentul Ucrainei a adoptat o lege, prin care industria navală a fost declarată sector prioritar. În baza ei, industria navală ar trebui să se bucure de: un regim fiscal preferențial; exceptarea de la plata TVA și a taxelor vamale pentru bunurile și componentele importate; acces sporit la creditare, prin compen-sarea parțială a dobânzilor; granturi guvernamentale.
Pentru ca respectiva lege să intre în forță sunt necesare o serie de inițiative normative, care să o pună de acord cu celelalte legi, dar constructorii de nave se tem că totul va rămâne la nivelul bunelor intenții.
În prezent, șantierele navale ucrainene lucrează la 15 - 30% din capacitatea de producție, iar contribuția sectorului la produsul industrial național a scăzut de la 5% la 1%. O serie de mari companii sunt în dificultate financiară sau aproape de faliment. Câteva șantiere navale sunt deținute de brand-uri din Uniunea Europeană, dar produsele lor au valoare adăugată mică (spre exemplu: corpuri de navă care urmează să fie armate în șantierele din Europa).
Constructorii de nave din Ucraina fac presiuni asupra guvernului pentru adoptarea unor măsuri de susținere a construcției de nave complete.
În septembrie 2012, Parlamentul Ucrainei a adoptat o lege, prin care industria navală a fost declarată sector prioritar. În baza ei, industria navală ar trebui să se bucure de: un regim fiscal preferențial; exceptarea de la plata TVA și a taxelor vamale pentru bunurile și componentele importate; acces sporit la creditare, prin compen-sarea parțială a dobânzilor; granturi guvernamentale.
Pentru ca respectiva lege să intre în forță sunt necesare o serie de inițiative normative, care să o pună de acord cu celelalte legi, dar constructorii de nave se tem că totul va rămâne la nivelul bunelor intenții.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Luni, 05 August 2013
Luni, 05 August 2013
Luni, 05 August 2013
Luni, 05 August 2013
Luni, 05 August 2013
Luni, 05 August 2013
Sâmbătă, 03 August 2013
Sâmbătă, 03 August 2013
Sâmbătă, 03 August 2013
Sâmbătă, 03 August 2013
Sâmbătă, 03 August 2013