Criza forței de muncă din shipping sporește riscul accidentelor navale

463
Deficitul de ofițeri din shipping-ul mondial este în creștere. Fenomenul este mai acut pe navele de pasageri, pe cargouri și tancurile de combustibil. Se estimează că flotele lumii duc lipsă de peste 10.000 de navigatori brevetați (respectiv 2% din totalul forței de muncă). Prognozele arată că, până în 2015, minusul se va tripla.
Criza se resimte mai cu seamă la funcțiile superioare, de decizie. Managerii companiilor de navigație se tem că penuria forței de muncă experimentate va duce la creșterea numărului accidentelor de navigație și a pericolului unor accidente ecologice. De altfel, grupul internațional al cluburilor de asigurări P&I este conștient că erorile umane vor avea o pondere tot mai mare în evenimentele raportate.
Shipping-ul mondial se află într-o expansiune fără precedent. Din docurile șantierelor navale ies tot mai multe nave noi, care au nevoie de echipaje. Între 2001 și 2005, flota mondială de tancuri petroliere a crescut cu 17%, iar cea de portcontainere, cu 30%. În competiție au intrat și mega-yacht-urile. Industria navală mondială are în construcție pentru 450 de asemenea nave, de peste 30 metri lungime, pentru care vor trebui recrutate echipaje totalizând 5.000 de persoane.
Presiunea asupra pieții forței de muncă este uriașă. Dar, în timp ce tot mai puțini tineri din țările dezvoltate aleg cariera de marinar, numărul asiaticilor din flotele lumii este în creștere. Cu toate acestea, Orientul nu asigură suficient de mulți navigatori pregătiți să ocupe locurile abandonate de ofițerii occidentali.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8146 secunde