X

CSAT a blocat privatizarea CFR Marfă

297
CSAT a blocat privatizarea CFR Marfă - cfr-1349281833.jpg

Articole recomandate

Procedura de vânzare a CFR Marfă este întreruptă și nu va putea fi finalizată până la sfârșitul anului întrucât strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT, a declarat, astăzi, într-o conferință de presă, Horațiu Buzatu, secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor.

Buzatu a arătat că ministrul Transporturilor s-a prezentat la ultima ședință CSAT cu proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă, dar nu a primit avizul necesar.

Proiectul avea avizul ministerele Finanțelor, al Administrației și Internelor, al Apărării Naționale, al Justiției și al Consiliului Concurenței.

"Ultimul aviz trebuia să sosească din partea CSAT (...) Ne-a venit un comunicat de presă în care am fost informați că membrii CSAT au fost informați", a spus Buzatu, menționând că din punctul de vedere al ministerului ar fi fost foarte important să afle ce reproșuri există "la concret" din partea CSAT.

"Avem de-a face cu incapacitatea instituțiilor statului de a răspunde provocărilor și necesităților momentului", a afirmat el.

Oficialul Ministerului Transporturilor a adăugat că procesul de privatizare a CFR Marfă nu este blocat, ci doar întrerupt sau îngreunat.

Întrebat dacă în aceste condiții privatizarea mai poate fi încheiată până la finele anului, Buzatu a afirmat că "poate fi o problemă respectarea termenului de 31 decembrie".

Oficialul MTI a mai afirmat că în cazul CFR Marfă soluția managementului privat ca o alternativă la privatizare ar fi un paliativ și un surogat.

Proiectul de strategie privind privatizarea companiei a fost modificat recent, Guvernul relaxând semnificativ condițiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfă legate de cuantumul garanției și al taxei de participare la licitația de privatizare, cum a procedat și în cazul Oltchim.

Guvernul intenționează să vândă prin licitație cu strigare un pachet de acțiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă, precum și pachetul care va fi deținut de stat în urma conversiei datoriilor societății în acțiuni și cel rezultat în urma compensării datoriilor CFR Marfă către CFR S.A.

Inițial, ministrul de resort anunțase că strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în ședința Guvernului din 26 septembrie.

Ministerul a anunțat că își asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie, obiectiv care va fi atins și în cazul celui mai pesimist scenariu.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5258 secunde