Cum se accesează serviciul fiscal "Spațiul privat virtual"

123
Cum se accesează serviciul fiscal

Articole de la același autor

Pentru a veni în sprijinul contribuabililor care doresc să acceseze serviciul "Spațiul privat virtual", pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală au fost publicate instrucțiunile de înregistrare a utilizatorilor, atât în format pdf, cât și în format video. Acestea cuprind informații detaliate cu privire la înregistrarea persoanelor fizice în mediul electronic și la comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor între ANAF și persoana fizică.

La partea de înregistrare sunt prezentate opțiunile disponibile pentru primirea notificărilor de înștiințare că au fost afișate documente noi în spațiul virtual, respectiv: prin e-mail, prin aplicația Talk, prin SMS-cu condiția acceptării suportării costurilor, ultimele două opțiuni fiind în curs de dezvoltare.

Prin urmare, îngrijorările legate de aflarea cu întârziere de către contribuabili a existenței unor decizii de impunere emise sunt neîndreptățite, susține ANAF.

Mai mult decât atât, prin exercitarea de către contribuabil a opțiunii de a i se comunica actele administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță, se poate presupune că această metodă de comunicare îi este cea mai favorabilă, în acest caz nemaifiind necesară deplasarea acestuia la sediul organului fiscal sau la oficiul poștal pentru ridicarea scrisorii recomandate cu confirmare de primire a deciziei. În

același timp, odată cu recurgerea la acest mijloc de comunicare, contribuabilul își va manifesta și interesul de a accesa serviciul "Spațiul privat virtual".

În Anexa 1 la Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între Agenția Națională de Administrare Fiscală și persoanele fizice, aprobată prin OMFP nr.1154/2014, la litera A sunt prevăzute documentele care sunt emise de organul fiscal și comunicate contribuabilului.

Astfel, organul fiscal comunică, automat, contribuabilului Deciziile de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013 și emise după data de 1 septembrie 2014, iar, la cerere, "Situația obligațiilor fiscale de plată", "Nota obligațiilor de plată" sau "Situația contribuțiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori".

Comunicarea automată a deciziilor de impunere își are fundamentul pe normele instituite prin Codul de procedură fiscală privitoare la opozabilitatea actului administrativ fiscal. Astfel, actul administrativ fiscal produce efecte din momentul în care este comunicat contribuabilului sau la o dată ulterioară menționată în acesta, iar actul administrativ fiscal ce nu a fost comunicat nu este opozabil contribuabilului și nu produce niciun efect juridic.

Același Cod definește actul administrativ fiscal ca fiind actul emis de organul fiscal competent în aplicarea legislației privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor și obligațiilor fiscale, precum și faptul că stabilirea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și altor sume datorate bugetului general consolidat se face prin decizie emisă de organul fiscal sau prin declarație fiscală (în cazul în care, potrivit legii,

contribuabilul trebuie să calculeze cuantumul obligației fiscale).

Prin urmare, în cazul de față, obligația contribuabilului de a achita obligațiile fiscale intervine după comunicarea deciziei de impunere, aceasta reprezentând act administrativ fiscal, iar situațiile și notele privind obligațiile de plată care sunt transmise de organele fiscale doar la cererea contribuabilului reprezintă documente ce conțin informații despre obligațiile de plată, stabilite de organele fiscale pe baza declarațiilor fiscale/deciziilor de impunere anterior emise și comunicate contribuabilului, respectiv care reflectă situația fiscală a contribuabilului la o anumită dată.

De asemenea, contribuabilii vor putea evita "drumurile la Fisc" pentru a clarifica situația, de la caz la caz, obținând informații generale prin telefon sau solicitând clarificări prin e-mail, întrucât la fiecare unitate fiscală sunt desemnate persoane din cadrul structurilor de servicii pentru contribuabili care să soluționeze cu prioritate aceste probleme. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Vineri, 23 Ianuarie 2015
Stire din Economie : Euro a pierdut 0,16% în fața leului
Vineri, 23 Ianuarie 2015
Stire din Economie : Nivelul radiațiilor la Cernavodă
Pagina a fost generata in 1.2107 secunde