Cum se depune cererea privind destinația cotei de 2% din impozitul pe salarii
246
Articole de la același autor
Francul elvețian a pierdut 1.47 bani
16 Februarie 2016
Cum vrea ANR să scape de coada marinarilor
12 Februarie 2016
Cum va evolua piața locurilor de muncă pentru navigatori și cadeți
28 Ianuarie 2016
Băncile din Constanța au scos la vânzare mii de apartamente, vile, spații comerciale și terenuri
05 Martie 2016
Portuarii ies în stradă pentru condițiile speciale de muncă
22 Februarie 2016
Marinarii sunt țapii ispășitori pentru mizeriile din shipping
29 Ianuarie 2016
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Galați reamintește contribuabililor prevederile legale privind depunerea cererilor referitoare la destinația cotei de 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și asimilate salariilor (formular 230).
Formularul se completează și se depune de către persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor. Contribuabilii care își exprimă această opțiune pot solicita direcționarea acestei sume către o singură entitate sau unitate de cult. Termenul de depunere este anual, până la data de 25 mai a anului următor celui de realizare a venitului. Formularul se poate depune în format hârtie, la registratura organului fiscal competent, prin poștă cu confirmare de primire, prin mijloace electronice de transmitere la distanță.
Pentru comunicarea opțiunii contribuabililor prin mijloace electronice de transmitere la distanță, aceștia se pot înrola în spațiul privat virtual pe pagina de internet www.anaf.ro, de unde, după înregistrare, își pot exprima on-line opțiunea privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și asimilate salariilor, accesând secțiunea Declarații - Completare declarații - D230. Prin această modalitate de depunere a cererilor se elimină timpul consumat pentru deplasarea la sediile unităților fiscale, se evită aglomerația la ghișeele instituției ori eventualele costuri generate de transmiterea cererilor prin poștă cu confirmare de primire și, mai ales, se elimină riscul ca datele cu caracter personal să fie folosite abuziv de persoane rău intenționate, fapt ce ar conduce la sesizarea organelor de urmărire penală.
Potrivit HG nr.1/2016 privind normele de aplicare a Codului fiscal, categoria entităților nonprofit care pot beneficia de această facilitate cuprinde: asociațiile, fundațiile, organizațiile sindicale, patronatele, camerele de comerț, partidele politice, asociațiile de proprietari, casele de ajutor reciproc ale salariaților, în măsura în care, potrivit legilor proprii de organizare și funcționare, desfășoară activități nonprofit, iar sumele primite din impozit sunt folosite în acest scop.
Formularul se completează și se depune de către persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor. Contribuabilii care își exprimă această opțiune pot solicita direcționarea acestei sume către o singură entitate sau unitate de cult. Termenul de depunere este anual, până la data de 25 mai a anului următor celui de realizare a venitului. Formularul se poate depune în format hârtie, la registratura organului fiscal competent, prin poștă cu confirmare de primire, prin mijloace electronice de transmitere la distanță.
Pentru comunicarea opțiunii contribuabililor prin mijloace electronice de transmitere la distanță, aceștia se pot înrola în spațiul privat virtual pe pagina de internet www.anaf.ro, de unde, după înregistrare, își pot exprima on-line opțiunea privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și asimilate salariilor, accesând secțiunea Declarații - Completare declarații - D230. Prin această modalitate de depunere a cererilor se elimină timpul consumat pentru deplasarea la sediile unităților fiscale, se evită aglomerația la ghișeele instituției ori eventualele costuri generate de transmiterea cererilor prin poștă cu confirmare de primire și, mai ales, se elimină riscul ca datele cu caracter personal să fie folosite abuziv de persoane rău intenționate, fapt ce ar conduce la sesizarea organelor de urmărire penală.
Potrivit HG nr.1/2016 privind normele de aplicare a Codului fiscal, categoria entităților nonprofit care pot beneficia de această facilitate cuprinde: asociațiile, fundațiile, organizațiile sindicale, patronatele, camerele de comerț, partidele politice, asociațiile de proprietari, casele de ajutor reciproc ale salariaților, în măsura în care, potrivit legilor proprii de organizare și funcționare, desfășoară activități nonprofit, iar sumele primite din impozit sunt folosite în acest scop.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Miercuri, 16 Martie 2016
Miercuri, 16 Martie 2016
Miercuri, 16 Martie 2016
Miercuri, 16 Martie 2016
Miercuri, 16 Martie 2016
Miercuri, 16 Martie 2016
Miercuri, 16 Martie 2016
Miercuri, 16 Martie 2016
Miercuri, 16 Martie 2016
Marţi, 15 Martie 2016
Marţi, 15 Martie 2016
Marţi, 15 Martie 2016