Guvernul oferă subvenții

Cumpărăm automobilul electric sau ne întoarcem la biciclete?

644
Cumpărăm automobilul electric sau ne întoarcem la biciclete? - ac8544af34a9e19f6bc573cad1eb8766.jpg
România face primul pas spre era automobilului electric. Vehiculul viitorului are drumul deschis cu câteva facilități consistente. În primul rând, autovehicule electrice sau hibrid sunt scutite de taxa de primă înmatriculare. În al doilea rând, achiziționarea este subvenționată de stat.
Pe data de 20 aprilie, guvernul a aprobat ordonanța de urgență care stabilește modul de subvenționare. Începând din 2011, persoanele fizice, instituțiile publice, ad-ministrațiile locale sau centrale, participante la programul "Rabla", primesc patru tichete valorice (a câte 3.800 lei), pentru un autovehicul electric și două tichete pentru un autovehicul hibrid.
Dacă nu casează mașini vechi, dar vor să-și cumpere un auto-vehicul electric sau unul hibrid, cumpărătorii beneficiază de o reducere de până la 20%, dar nu mai mult de 3.700 de euro, pentru autovehiculele electrice, și o reducere de până la 10%, dar nu mai mult de 1.800 euro, la cele hibrid.
Cu atâtea facilități chiar că merită să-ți faci calculele pentru un automobil de oraș. Așa că mă apuc să testez piața.
"Mașini electrice nu avem. Vă oferim un hibrid: Toyota Prius, între 28.000 euro și 32.000 euro, sau Toyota Auri, la 24.200 euro. Au un motor electric și altul pe benzină. Autonomia pe electric este de maximum 2 km" - îmi spune re-prezentantul unui dealer.
Dai o groază de bani și primești doar 2 km pe electricitate? Nu, mulțumesc! Mai bine îmi iau o bicicletă.
Încerc la alt magazin. "Sigur că da, vă oferim cu mare drag un Citroen C-Zero. Este 100% electric. Autonomie 150 km. Se încarcă la o priză normală, în 5 - 7 ore."
Persoana de la capătul firului este o profesionistă extrem de amabilă. Vocea blondă și tânără parcă îmi cântă detaliile. A reușit să mă farmece.
Ajungem și la ultimul amănunt: "Prețul de pornire este undeva la 36.642 euro cu tot cu TVA. Probabil veți beneficia și de un discount."
Parcă mi-a turnat în cap o găleată cu apă rece-gheață. Vraja se rupe. Mă anunță: "Din păcate, această mașină nu s-a lansat oficial în România."
Tot n-aveam nicio grabă să o cumpăr. Cu toate facilitățile oferite de guvern, este mult prea scumpă. Nu-i mai ieftin cu bicicleta?
Îmi spun: Ioane, nu renunța la căutare! Poate găsești o ofertă mai convenabilă. Dau ascultare glasului interior și formez alt număr de telefon.
"Mercedes electric nu avem, deocamdată, la comercializare - îmi răspunde o voce de bărbat. Dispunem doar de un hibrid al cărui motor electric acționează doar la demaraj, la turație mare. Prețul pornește, probabil, de undeva de la 80.000 de euro. Depinde de nivelul de echipare."
Îi spun că țin neapărat să cumpăr un auto electric. "Avem doar marca Mitsubishi. E o variantă din aceea micuță, de oraș, în genul Matiz-ului. Și are o autonomie, dacă nu mă înșel, undeva la 250 km" - îmi spune bărbatul.
Încerc să aflu mai multe amănunte, dar omul se scuză: "E un model recent apărut. Abia s-a lansat. Prețul este în jur de 16.000 de euro."
Fac socoteala: 16.000 euro, din care scad subvenția de 20%, de la guvern, adică 3.200 euro. Înseamnă că mă costă 12.800 euro.
E mult prea mult pentru o mașinuță de oraș. Așa că întreb: "Domnule, fiți amabil, biciclete nu vindeți?"

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6782 secunde