De ce e necesar un contract colectiv de muncă pentru industria portuară

384
De ce e necesar un contract colectiv de muncă pentru industria portuară - silviustanciu-1385147634.jpg

Articole de la același autor

Federația Sindicală "Trans Conex" reunește sindicatele din companiile portuare Decirom, Comvex, Con-stanta South Container Terminal, Romtrans, Minmetal, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile și Sindicatul Sablatorul Tulcea. Înființată de numai două luni și reprezentând interesele a circa 1.000 de sindicaliști, noua structură exercită o putere de atracție tot mai mare și tinde să devină unul dintre polii mișcării sindicale din transporturi. Joi, 21 noiembrie 2013, conducerea federației a organizat o reuniune la care au participat liderii a șapte sindicate neafiliate, cu un efectiv total de circa 3.300 de membri. În cadrul întâlnirii, au fost prezentate statutul și obiectivele Federației Sindicale "Trans Conex" pentru următorii patru ani. "Urmează ca la nivelul fiecăruia dintre sindicatele participante la această întâlnire să se analizeze problema afilierii la federația noastră. Decizia va fi luată în adunările generale. Concluzia discuțiilor purtate este că, indiferent de hotărârea ce se va lua, câștigul este că am stabilit o relație de comunicare, de colaborare. Chiar dacă facem parte din structuri diferite, suntem de aceeași parte a baricadei. Suntem rotițe ale mișcării sindicale, mergem în aceeași direcție, motivați de idealuri comune și, la nevoie, vom acționa împreună" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Silviu Stanciu, președintele federației. 
Printre obiectivele prioritare ale noii organizații se numără:
- obținerea urgentă a reprezentativității pentru sectorul de activitate transporturi și servicii conexe, conform Legii nr. 62/2011;
- negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de sector de activitate;
- negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul porturilor maritime și flu-viale;
- asistarea sindicatelor membre la negocierea contractelor colective de muncă la nivel de unitate; 
- acordarea sprijinului pentru pregătirea activiștilor sindicali din organizațiile membre, în cadrul cursurilor organizate de Confederația Națională Sindicală "Cartel Alfa". "Instituirea contractului colectiv de muncă la nivelul industriei portuare este dorită de toată lumea: sindicate și patronat portuar. Este în interesul companiilor serioase să existe un asemenea instrument. Cu ajutorul lui se poate lupta mai eficient împotriva muncii la negru și a concurenței neloiale. Contractul colectiv de muncă la nivel de porturi va stimula stabilitatea forței de muncă și creșterea calității ei, îmbunătățirea performanțelor companiilor" - a afirmat Silviu Stanciu.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1583 secunde