Decizie privind rețeaua transeuropeană de transport

104
Decizie privind rețeaua transeuropeană de transport - decizieprivindreteauatranseurope-1575294012.jpg

Articole de la același autor

Consiliul Uniunii Europene a convenit luni, 2 decembrie 2019, asupra poziției sale cu privire la o propunere de a facilita finalizarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T) prin accelerarea procedurilor de acordare a autorizațiilor. Propunerea urmărește, de asemenea, să clarifice procedurile pe care promotorii de proiecte trebuie să le urmeze în ceea ce privește acordarea autorizațiilor și achizițiile publice.

Rețeaua TEN-T are două niveluri: rețeaua globală, care asigură conectivitatea tuturor regiunilor din UE, și rețeaua centrală, formată din acele elemente ale rețelei globale care au cea mai mare importanță strategică pentru UE. Rețeaua centrală urmează să fie finalizată până în 2030, iar rețeaua globală până în 2050.

Poziția Consiliului ("abordarea generală") a schimbat statutul juridic al propunerii, de la regulament la directivă, pentru a garanta flexibilitatea necesară pentru ca statele membre să profite de procedurile lor de acordare a autorizațiilor existente în prezent.

Proiectul de directivă va acoperi proiecte care fac parte din legături transfrontaliere identificate în prealabil și legături lipsă ale rețelei centrale a TEN-T. Proiectele care se referă exclusiv la telematică și la alte noi tehnologii vor fi excluse din domeniul de aplicare, deoarece implementarea lor nu este limitată la rețeaua centrală a TEN-T. Cu toate acestea, statele membre vor fi libere să aplice directiva și în cazul altor proiecte privind rețeaua TEN-T, pentru a permite o abordare armonizată mai amplă pentru proiectele de infrastructură de transport.

Pentru ca procedurile să fie mai eficiente și mai transparente, statele membre vor desemna o autoritate care să acționeze ca principalul punct de contact pentru promotorul proiectului, astfel încât acesta să primească orientări privind transmiterea documentelor și a altor informații.

Se va stabili un termen maxim de patru ani pentru întregul proces de acordare a autorizațiilor. Această perioadă poate fi prelungită în cazuri justificate în mod corespunzător.

După intrarea în vigoare a directivei, statele membre vor avea la dispoziție doi ani pentru a integra dispozițiile acesteia în legislația națională.

Comisia a prezentat propunerea în mai 2018, ca parte a celui de al treilea pachet "Europa în mișcare", al cărui scop este ca mobilitatea europeană să devină mai sigură, mai puțin poluantă, mai eficientă și mai accesibilă. Textul final va trebui să fie aprobat atât de Consiliu, cât și de Parlamentul European.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 02 Decembrie 2019
Stire din Economie : Euro a cedat 0,01% în lupta cu leul
Luni, 02 Decembrie 2019
Stire din Economie : Știri din industriile mării
Pagina a fost generata in 2.5629 secunde