Concurs Docherii francezi cer garanții că porturile nu vor fi privatizate
186
Articole de la același autor
"Doctorul epavelor" a scos de sub ape zeci de nave și 33 de tractoare
21 Februarie 2008
Sindicatele docherilor francezi (parte a Federației CGT) i-au solicitat Ministerului Transporturilor să garanteze în scris că porturile aflate în proprietatea statului nu vor fi privatizate. Federația solicită garanții explicite că proiectul ce va fi introdus în parlament nu va conține principiul transferului către sectorul privat.
Federația a suspendat greva de 48 de ore care ar fi trebuit să se declanșeze pe data de 8 martie, după ce guvernul se angajase să poarte noi discuții pentru a rezolva această dispută. Anterior, Executivul anunțase că activitatea de manipulare a mărfurilor va fi privatizată în șapte din cele nouă porturi publice ale țării, pentru a asigura creșterea eficienței lor. Erau vizate porturile Bordeaux, Dunkirk, La Rochelle, Le Havre, Marseille, Nantes-Saint-Nazaire și Rouen. Totodată, guvernul se angajase să asigure fondurile necesare investițiilor, astfel încât traficul anual să crească de la 3,6 milioane containere la 10 milioane, până în 2015.
Spre deosebire de Franța, activitatea de operare din porturile maritime românești este privatizată în cea mai mare măsură, încă de din 1999. Singurii operatori cu capital majoritar de stat sunt "Oil Terminal" și Agenția Ferry-Boat, din cadrul CFR "Marfă".
Federația a suspendat greva de 48 de ore care ar fi trebuit să se declanșeze pe data de 8 martie, după ce guvernul se angajase să poarte noi discuții pentru a rezolva această dispută. Anterior, Executivul anunțase că activitatea de manipulare a mărfurilor va fi privatizată în șapte din cele nouă porturi publice ale țării, pentru a asigura creșterea eficienței lor. Erau vizate porturile Bordeaux, Dunkirk, La Rochelle, Le Havre, Marseille, Nantes-Saint-Nazaire și Rouen. Totodată, guvernul se angajase să asigure fondurile necesare investițiilor, astfel încât traficul anual să crească de la 3,6 milioane containere la 10 milioane, până în 2015.
Spre deosebire de Franța, activitatea de operare din porturile maritime românești este privatizată în cea mai mare măsură, încă de din 1999. Singurii operatori cu capital majoritar de stat sunt "Oil Terminal" și Agenția Ferry-Boat, din cadrul CFR "Marfă".
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!