Îmbarcarea și debarcarea piloților, operațiuni periculoase pe timpul iernii

373
Urcarea și coborârea piloților de pe nave sunt operații dificile în orice condiții. Periculozitatea este maximă când trecerea de pe pilotină pe navă sau invers se face în rada exterioară a porturilor, la mare deschisă, iarna pe furtună, când temperaturile sunt negative și apa îngheață aproape instantaneu pe punte.
În orice situație, dar mai ales în aceste condiții atmosferice, scările piloților trebuie să fie în perfectă stare, bine întreținute, curate. Potrivit normelor internaționale, piloții au dreptul să refuze efectuarea manevrei, dacă operațiunile de îmbarcare și debarcarea le pun în pericol viața.
Cele mai multe nave care intră în portul Constanța respectă aceste cerințe, afirmă piloții. Excepțiile sunt reprezentate de navele care circulă sub pavilionul unor state arabe. Până în prezent, însă, nicio manevră nu a fost refuzată de piloții români, chiar dacă riscul de a se accidenta a fost ridicat.
Autoritățile române nu au fost nevoite, până acum, să intervină în această chestiune. Piloții și companiile de pilotaj s-au descurcat singure. Lucrurile stau cu totul altfel în Turcia. De curând, autoritățile portuare le-au cerut comandanților navelor care tranzitează strâmtorile Bosfor și Dardanele să asigure buna întreținere a scărilor piloților, astfel încât îmbarcarea și debarcarea să nu fie periculoase nici măcar pe vreme bună.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.3713 secunde