Incident de pilotaj la gura portului Constanța, cu o navă de 175.585 tdw

2730
6
Incident de pilotaj la gura portului Constanța, cu o navă de 175.585 tdw - navaaquasplendor-1383681780.jpg

Articole de la același autor

Un nou incident legat de serviciile de pilotaj tulbură "apele" în portul Constanța. Pe data de 5 noiembrie 2013, compania Idu Shipping & Services a transmis o scrisoare de protest pe adresa Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, Autorității Navale Române, Căpităniei Portului Constanța și Ministerului Transporturilor. 


Autoritățile respective sunt informate că, în dimineața zilei de 5 noiembrie, la ora 4,30, nava "Aqua Splendor" (cu lungimea de 291,80 metri, lățimea de 45 metri și capacitatea de 175.585 tdw) a sosit în rada portului Constanța. 


"În conformitate cu instrucțiunile primite de la Serviciul Trafic Maritim Constanța (VTS) și de la compania de pilotaj Black Sea Pilots SRL - comandantul navei a procedat către intrarea portului, ajungând până în zona geamandurii cardinale de sud. Pilotina având pilotul desemnat de Administrația Portului Constanța să efectueze manevra de acos-tare a refuzat (sau nu a putut!) să se apropie de navă în vederea îmbarcării pilotului. Ajungând într-o situație de pericol iminent, comandantul navei a hotărât să întoarcă nava în gura portului și să procedeze pentru ancoraj în rada exterioară a portului Constanța. Condițiile hidro-meteorologice în această dimineață au fost după cum urmează: vânt din sectorul sud de forța 4 - 5 b.s.; starea mării fiind forța 3 - 4 b.s. la coastă și în larg 4 - 5 b.s." În final, compania de agenturare își exprimă protestul pentru "modul defectuos în care este efectuat serviciul de pilotaj și pentru lipsa de echipamente necesare transportului în siguranță al piloților la și de la nave." 


Se menționează că nava "Aqua Splendor" are o chirie zilnică de 50.000 de dolari, iar întârzierea în acostarea navei produce pagube importante atât armatorului, cât și terminalului Comvex, de unde nava urmează să încarce 165.000 tone de minereu de fier în tranzit. Contactat de cotidianul "Cuget Liber", Sorin Culețu, directorul companiei Black Sea Pilots, a declarat: "Nava a refuzat să vină la punctul de îmbarcare a pilotului, loc ce permite executarea acestei operațiuni în condiții de siguranță pentru pilot. Poziția lui fusese comunicată navei și pilotului de către VTS. Pilotina s-a prezentat la punctul de îmbarcare, dar nava a preferat să iasă în larg. Pilotul a respectat prevederile articolului 126, aliniatul 3, din Regulamentul de exploatare portuară. 


Cazul este un incident izolat, care nu ar trebui să pună în discuție calitatea serviciilor de pilotaj din portul Constanța. Același pilot care a fost implicat în acest eveniment a executat de curând manevra de acostare a unei nave de 315 metri lungime, în foarte bune condiții. Din păcate, despre acest lucru nu s-a scris."


Comentează știrea

ionica
6 noiembrie 2013
pilotajul

Cine-i acest "elefant" ce conduce pilotajul ? Stie el cu ce se mananca ?

AFACEREA TA
6 noiembrie 2013
GHIDUL PENTRU AFACEREA TA

Cum poti castiga 3000 de euro lunar crescand prepelite intr-un spatiu de numai 20mp? Iata cum Afacerea ta cu Prepelite devine profitabila in doar 60 de zile si iti aduce 1100 lei,la fiecare 125 lei investiti in productie. Detalii pe:www.crestereaprepelitelor.ro

unu
6 noiembrie 2013
culetu...

cumva sorin culetu e ruda cu fostul prefect culetu? ai draq machedoni, peste tot sunt bagati....

cucu
6 noiembrie 2013
pilotaj

neaveniti nu pot da sentinte intr=o asa de importanta si riscanta ca pilotajul maritim,asa ca ciocul mic dom sorin esti o nulitate in domeniu nu DIRECTOR,PARVENITULE

portuar
21 decembrie 2013
var primar

sorin culetu este varul fostului prefect si actual activist la forta civica.sorin culetu este membru al unei retele de evazionisti,care activeaza in portul constanta alcatuita si din totalitatea membrilor acestei societati din care fac parte inclusiv membrii familiei sale.Un individ lipsit de caracter,scrupule,.ar fi interesant sa se verifice financiar activitatea aocietatii de pilotaj BLACK SEA PILOTS,de altfel si a celorlalte ,toate practica evaziunea fiscala la scara mare.interesant este ca reprterii de la telegraf cuget liber fug de asemenea ''subiecte suculente'' in loc sa declanseze anchete jurnalistice.

mache
31 decembrie 2013
portuar

BLACK SEA PILOTS+Culetu= DEZASTRU !!!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7076 secunde