Încotro se îndreaptă turismul românesc? Va deveni el competitiv?

251
Încotro se îndreaptă turismul românesc? Va deveni el competitiv? - fond-1637870876.jpg

Articole de la același autor

De mulţi ani turismul a fost doar o anexă în subordinea Ministerului Economiei, iar acum se pare că se întrevede luminiţa de la capătul tunelului. Antreprenorii, care au afaceri în turism, de cele mai multe ori nu aveau cu cine să discute, o persoană care să poată rezolva ceva din doleanţele lor. Acum, se pare că speranţa a revenit şi reprezentanţii industriei ospitalităţii se roagă ca noul Guvern să reziste mai mult de şase luni.

Vineri s-a învestit noul Guvern. Miniştrii propuşi de cele trei partide parlamentare, PNL, PSD şi UDMR, au depus jurământul. Turismul a rămas în curtea PNL-ului desprins din Ministerul Economiei. A rămas doar cu antreprenoriatul şi se numeşte acum Ministerul IMM-urilor şi Turismului. În programul de guvernare, un obiectiv prioritar pentru noul minister îl constituie „dezvoltarea unui mediu de afaceri deschis, activ, stabil şi transparent, adică predictibil, clădit pe responsabilitate, competitivitate şi spirit antreprenorial, care să permită oamenilor de afaceri, managerilor şi întreprinderilor să facă faţă concurenţei existente pe piaţa unică şi pe terţe pieţe”, se arată în document. Printre urgenţele anunţate de noul ministru Cadariu, din punct de vedere legislativ, Legea Turismului, care este blocată în Parlament de mai mult de doi ani, trebuie rediscutată cu reprezentanţii din turism şi să intre în vigoare cât mai repede, a precizat ministrul IMM-urilor şi Turismului. De asemenea, are în vedere Legea Prevenţiei. „Această Lege 270/2017, chiar dacă e în vigoare de atâta amar de vreme, este mult prea puțin cunoscută de către mediul de afaceri. Ar trebui să se știe că organele de control, când ajung la ei, ar trebui să facă această muncă de învățare și de educare a celor din mediul de afaceri, așa încât, dacă se constată deficiențe, să le dea un termen de conformare de 90 de zile și abia apoi să urmeze amenzile”, a adăugat Cadariu.

Promovarea turismului românesc, cheia dezvoltării

O altă corecţie care trebuie îndreptată şi pe care reprezentanţii din turismul românesc o aşteaptă de ani de zile este situaţia Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor (OMD). Fostul ministru al Economiei Claudiu Năsui spunea că reforma în turism care este cuprinsă şi în PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă) trebuie să cuprindă şi implicarea mediului privat în acţiunea de promovare a turismului, prin înfiinţarea OMD-urilor, astfel ca deciziile cheie să fie luate pe plan local. Şi ca o concluzie, Camera Deputaţilor a decis, joi, înfiinţarea unei noi comisii parlamentare. Este vorba despre Comisia pentru Antreprenoriat şi Turism, care va avea atribuţii legate de promovarea turismului şi serviciilor turistice, dezvoltarea IMM-urilor în industrie şi servicii, implementarea obligaţiilor legislative asumate prin convenţii internaţionale ratificate de România şi implementarea legislaţiei europene în domeniul IMM-urilor şi turismului. Liderul comisiei va fi fostul ministru USR al Economiei, Claudiu Năsui.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.0854 secunde