Industria navală a Turciei face prea multe victime umane

947
Turcia cunoaște un adevărat boom al industriei navale. În ultimii ani, a avut loc o infuzie de capital și de lucrători în șantierele navale. În schimb, insecuritatea muncii a crescut. De curând, într-un șantier naval din Tuzla au avut loc două noi accidente mortale. Potrivit datelor prezentate de publicația "Today’s Zaman", din 1983, de când și-a început activitatea unitatea din Tuzla, 74 de lucrători au murit la muncă.
Numărul total de accidente de toate tipurile a urcat de la 73 cazuri, în 2002, la 227 cazuri, în 2007. Cei ce au analizat fenomenul susțin că acesta este generat de cauze structurale, precum criza lucrătorilor calificați, lipsa de educație și de respect pentru normele de securitate a muncii, pe fondul creșterii volumului de comenzi și a presiunii termenelor contractuale.
Sursa principală de risc o reprezintă numărul mare de subcontractori. Peste 90% din lucrări sunt executate în sistemul de subcontractare, un sector renumit pentru neglijarea și violarea regulilor de securitate a muncii.
Sub presiunea opiniei publice, guvernul turc a început să se intereseze de ceea ce se întâmplă în această industrie. El a introdus reguli de securitate în concordanță cu standardele Uniunii Europene și a început să implementeze sistemul inspecției muncii. Ultimele controale au descoperit 588 de infracțiuni și violări ale securității muncii. Drept urmare, 6 companii au fost închise și 41 au fost amendate cu 158.000 de dolari, în total. Pe viitor, în muncile riscante și de mare responsabilitate, nu vor mai putea lucra decât cei ce au dobândit o calificare. Pentru pregătirea forței de muncă se vor înființa două școli maritime la Tuzla și Yalova. În ciuda măsurilor luate, riscul de accidente rămâne ridicat în Turcia și muncitorii continuă să își piardă viața.
Cu un cost scăzut al mâinii de lucru, cu dotări tehnologice relativ performante și capacități numeroase de construcții, Turcia a devenit un jucător important pe piața. Industria sa navală contribuie cu 2,5 miliarde de dolari la produsul intern brut, asigură 30.000 de locuri de muncă în șantierele navele și alte 70.000 în sectoarele conexe. Se estimează că, până în 2013, numărul locurilor de muncă se va tripla.
În prezent, sunt înregistrate 84 de companii de construcții navale. 44 dintre ele funcționează la Tuzla. Acestea realizează 80% din exportul turcesc de nave și asigură 70% din totalul locurilor de muncă. În prezent, Turcia deține 265 de contracte de construcții noi, situându-se pe locul patru în lume, după China (3.186 nave contractate), Coreea de Sud (2.277 nave) și Japonia (1.411 nave).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7611 secunde