Industria navală câștigă contracte, dar pierde la schimbul valutar și pe piața forței de muncă

1872
1
Industria navală românească se află pe val. "În ultimii doi ani, ea a înregistrat creșteri majore ale livrărilor și comenzilor - a declarat Gelu Stan, directorul general executiv al Asociației Naționale a Constructorilor de Nave (ANCONAV), la cea de a 39-a adunare generală a organizației. Producția anului 2006 s-a ridicat la 574.456 tone convenționale, iar cea din 2007 este estimată la 685.334 tone."
ANCONAV este o asociație puternică, cu un număr de 21 de membri: șantiere navale, producători de echipamente și subansamble pentru nave, unități de cercetare și de clasificare. Din ea fac parte: "Aker Shipyards Tulcea", "Tripomet Galați", "Șantierul Naval Constanța", "Aker Shipyards Brăila", "DMHI Man-galia", "Germanischer Lloyd Romania", "Ship Design Group Galați", "Bureau Veritas Romania Control International", "Retec" Galați, "Dutch Marine Trading Design" Galați, "Severnav" Drobeta Turnu Severin, "Șantierul Naval Orșova", "Ductil" Buzău, "Promex" Brăila, "Delta Marine" Constanța, "ICEPRONAV" Galați, "Stentor Maritime" Oltenița, "SCPA Libra" Galați, "Shipyard ATG" Giurgiu, "Eekels Romania" Galați și "Helmers" Galați.
La reuniunea găzduită, ieri, de hotelul "Europa", din Eforie Nord, au fost prezentate o informare privind activitatea ANCONAV, în cadrul Comunității Asociațiilor Europene ale Șantierelor Navale (CESA), în perioada 2006/2007, și lucrarea "Improved Ship´s Safety by Corrosion Protecțion". De asemenea, au fost primiți noi membri.
Potrivit raportului ANCONAV, România ocupă locul doi în cadrul Comunității Europene, după Italia, în privința volumului comenzilor. Se așteaptă o creștere a numărului contractelor, în următorii ani, tendință ce va dura până în 2011 - 2012.
Rezultatele economice nu sunt, însă, pe măsura comenzilor și livrărilor din cauza dezechilibrelor de pe piața valutară. Industria navală românească a înregistrat pierderi importante, în ultimii ani, de pe urma întăririi leului în raport cu principalele valute și a deprecierii dolarului față de euro. Pe de altă parte, ea se confruntă cu fenomenul migrației forței de muncă. 1.800 de navaliști români au fost atrași de salariile mari din Europa Occidentală și SUA.
Dar problema principală a constructorilor de nave din România este productivitatea, care e încă departe de cea realizată pe șantierele din Germania sau Italia.

Comentează știrea

honda fairing kits
2 iunie 2014
honda fairing kits

According to our friends over at Asphalt & Rubber, that's a 10-hp increase from last year. Along with slimmer, more aerodynamic fairings and a bit more battery capacity, the team has hopes of the 529-pound bike rounding the course at an average speed of 115 mph. If it does, that would be a new record and likely enough to put it ahead of all comers. honda fairing kits http://hondamotorcyclefairingss.tripod.com

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.2237 secunde